2018 08 30

Buhalterinių paslaugų įmonė „Leinonen Lithuania“: Kauno pokyčiai skatina galvoti apie plėtrą

Nuotrauka: „Leinonen Lithuania“ archyvas

Tarptautinė, dvylikoje šalių veiklą vykdanti „Leinonen“ grupė, teikianti aukštos kokybės buhalterinės apskaitos, mokesčių bei teisinių konsultacijų paslaugas, į Lietuvą įžengė anksti: prieš 22 metus įkūrusi savo filialą Vilniuje, po kurio laiko įsteigė ir savo padalinį Kaune, kuris per septynetą veiklos metų nuo vieno darbuotojo išaugo iki dvylikos. Ir, pasak „Leinonen“ generalinės direktorės Zitos Merkelienės, matant Kauno augimą ir į miestą nukreipiamą užsienio kapitalo įmonių srautą, Kauno padalinio komanda neabejotinai turės plėstis, o kartu ir augs ir naujų klientų paketas.

 

Kuo „Leinonen“ išsiskiria iš kitų panašias paslaugas siūlančių įmonių?

„Pagrindinis „Leinonen“ išskirtinumas ir specializacija šiandieninėje verslo aplinkoje – tai tarptautinė patirtis ir darbas su tarptautinėmis kompanijomis. Kitaip sakant, grupės klientai paprastai yra kompanijos, įsteigusios savo padalinius kitose šalyse ir gaunančios iš mūsų vienodos kokybės, aukščiausio lygio paslaugą, kur bebūtų. Dažniausiai tai – Baltijos šalyse veikiančios įmonės.

Šiandieniniai mūsų klientai Lietuvoje – o jų turime apie 200 – visi yra užsienio kapitalo įmonės, vykdančios čia savo veiklą, įsteigusios uždarąsias akcines bendroves, filialus, nuolatines buveines ar tiesiog įsiregistravusios mokesčių mokėjimo tikslais. Mūsų pačių tarptautiškumas ir kelių dešimtmečių patirtis labai naudinga įmonėms, ateinančioms į Lietuvą, čia investuojančioms ir ieškančioms partnerio, galinčio padėti tiek apskaitos, tiek teisiniais ar mokestiniais klausimais“.

 

Visose šalyse „Leinonen“ grupė turi po vieną filialą, o Lietuvoje – du. Kodėl?

„Tai, kad buvo nuspręsta Lietuvoje neapsiriboti Vilniaus padaliniu ir plėstis į Kauną, lėmė ir geografinis mūsų pranašumas: Lietuvoje ne tik sostinė, bet ir kiti miestai gali pasigirti pakankama verslų koncentracija ir ateinančiomis investicijomis. Tad verslas nėra tiek susitelkęs Vilniuje, kaip, tarkime, yra Rygoje ar Taline.

Kai prieš 7 metus buvo priimtas sprendimas Lietuvos „Leinonen“ filialą plėsti į Kauną, jau tuo metu turėjome nemažai Kauno regione įsikūrusių klientų, kuriems teikėme apskaitos paslaugas iš Vilniaus. Pradėjus dirbti Kaune, pamačius, kad mūsų klientų verslas šiame regione sparčiai auga, įsitikinome, kad priėmėme teisingą sprendimą ir privalome auginti kaunietiškąjį padalinį: dėl artimesnio santykio su klientais, dėl galimybės dažniau susitikti gyvai ir efektyvesnės komunikacijos.“

 

Kokių kompetencijų darbuotojai dirba „Leinonen“ padaliniuose Lietuvoje?

„Darbuotojų kompetencijų klausimas šioje paslaugų srityje, aprėpiančioje apskaitą, mokesčius ir teisę, yra labai aktualus. Mus domina įvairių lygių darbuotojai: turėdami aukštos kvalifikacijos buhalterį, teisininką ir mokestininką, tuo pačiu galime augintis ir jauną, studijas baigusį žmogų. Mūsų tikslas toks ir yra: šalia kompetentingų darbuotojų priimti ir studijas baigusius žmones, investuoti į juos laiką ir žinias. Taip nuo buhalterio asistento užaugama iki jaunesniojo buhalterio, o vėliau – ir iki buhalterio. Tad mielai priimame studentus atlikti praktiką, pas mus laukiami ir studijas baigę specialistai, nesibaiminant, kad šiandien jie dar neturi reikiamos patirties.“

 

Kaip sekėsi burti darbuotojų kolektyvą?

„Tam tikrais laikotarpiais būta visokių patirčių, nes situacija darbo rinkoje yra panaši visoje Lietuvoje ir ieškodami aukštos kompetencijos buhalterio negalime sakyti, kad Kaune yra lengviau ir greičiau surasti tinkamą komandos narį nei, tarkime, Vilniuje. Į pagalbą mums ateina partneriai darbuotojų paieškos agentūrose.

Tuo tarpu ieškodami jaunų žmonių, bendradarbiaujame su mokymo įstaigomis: daugiausiai draugaujame su Kauno kolegija ir Kauno universitetais – iš šių mokymo įstaigų pas mus ateina darbuotojai į praktiką ir neretai po jos lieka dirbti įmonėje“.

 

Kokie iššūkiai ir planai laukia įmonės artimiausioje ateityje?

„Žvelgiant į mūsų verslo sektorių, akivaizdu, kad apskaitos srityje vyksta didžiuliai pokyčiai: itin aktualus tampa procesų automatizavimas, todėl darbuotojai turėsmažiau rankinio darbo ir pabostančios rutinos. Be to, tai reiškia, kad darbuotojai jau labai greitai turės įgyti naujų kompetencijų. Kritinis mąstymas, duomenų analitika ir gebėjimas juos apdoroti elektroninėje erdvėje –  tai netolima  ateitis, kuri laukia visų apskaitos specialistų.

Keičiasi paties buhalterio, apskaitininko profesijos įvaizdis – tai jau nebe paskendęs popieriuose ir skaičiuose žmogus, šis darbas keičiasi ir tampa kupinas inovacijų. Nuolat kartojame savo darbuotojams: taip, kaip jie dirbo vakar ir užvakar, rytoj dirbti nebegalės.

Darbuotojas turi augti kartu su savo profesija ir rinkos poreikiais: todėl mūsų darbe labai svarbu nuolat augti, mokytis ir tobulėti. Štai kodėl itin daug dėmesio skiriame tiek vidiniams mokymams, tiek išoriniams, kuriuos kruopščiai atsirenkame.“

 

Kokią matote konkrečiai Kauno padalinio ateitį ir perspektyvas?

„Kauno biuras ir ten esančios komandos dydis jau nebetenkina mūsų kompanijos šiandieninio poreikio: matydami, kokie pokyčiai vyksta Kauno mieste, kokios ateina investicijos, įžvelgiame didžiulį potencialą ir ketiname į jį tinkamai reaguoti – plėsdami ir stiprindami savo Kauno komandą.

Žinoma, jaučiame ir vis augančią konkurenciją. Apskritai mūsų sektoriuje konkurencija yra tikrai didelė – tiek Vilniuje, tiek Kaune. Dėl talentingų buhalterių tenka pakovoti ir pasistengti juos  išlaikyti.“

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija

Susiję straipsniai