2018 11 27

Medicininis turizmas Kaune traukia skandinavus, britus ir olandus

Nuotrauka: „Wellness Travels“ įkūrėjų asmeninis archyvas

 

Kai studijų užsienyje metu Gediminas Kondrackis susirgo apendicitu ir, po sėkmingos operacijos, gavo solidžią sąskaitą už gydymą, pirmą kartą gimė mintis, per kelerius metus išvirtusi į sėkmingą verslą – Gedimino, kartu su bendraminčiu Pauliumi Jurgučiu, įkurtą medicininio turizmo įmonę „Wellness Travels“, kuri šiemet jau skaičiuoja penktuosius sėkmingo gyvavimo metus.

 

Užsidegę idėja pasiūlyti Vakarų šalių klientams pigesnes, tačiau aukščiausios kokybės medicinines paslaugas Lietuvoje, jaunuoliai iš pradžių buvo užsimoję aprėpti platų paslaugų spektrą, tačiau išsigryninę verslo idėją, jį susiaurino ir susikoncentravo į plastinę chirurgiją, odontologiją, kosmetines procedūras – tai, kas yra paklausiausia ir aktualiausia medicininio turizmo klientams.

Nors abu kompanijos įkūrėjai tiesiogiai su medicina iki tol nebuvo susidūrę, tačiau augo kauniečių medikų šeimose. „Ši aplinkybė mums taip pat padėjo, ypač tarpininkavimas kalbantis dėl bendradarbiavimo su klinikomis – juk pradėję verslą tebuvome vos 22-23metų jaunuoliai,“ – prisimena pradžią Gediminas.

Šiuo metu 95 proc. parduodamų „Wellness Travels“ paslaugų yra plastinė chirurgija. Įmonė dirba beveik vien su Kauno įstaigomis – daugiausiai „Estetinės chirurgijos centru“, „Kauno kardiolita“, įvairiomis odontologijos klinikomis.

„Kauno regiono įstaigos pilnai tenkina mūsų įmonės veiklos poreikius, negana to, bent jau kalbant apie plastinę chirurgiją, čia esančios klinikos yra vienos stipriausių šalyje – tiek pagal paslaugų kokybę, tiek pagal konkurencingas kainas“, – sako G. Kondrackis.

Dėl šios priežasties didžioji dauguma „Wellness Travels“ klientų atvežami į Kauną, ir tai nenuostabu: kaip rodo statistika, Kauno mieste gydytojų skaičius, tenkantis 10 tūkst. gyventojų, yra vienas didžiausių Lietuvoje ir siekia 82,4, slaugytojų ir akušerių – 127,9, odontologų – 18,9 . Pačios populiariausios medicinos paslaugos Kaune – bendrosios praktikos gydymas ir diagnostika, plastinė chirurgija, odontologija, ortopedija, kardiologija. Miestas ne tik pajėgus medicinos institucijomis ir specialistais aprūpinti vietos gyventojus, bet ir siūlo platų sveikatinimo paslaugų spektrą atvykstantiems medicinos turistams.

„Tipinis mūsų klientas paprastai Kaune ir apskritai Lietuvoje lankosi pirmą kartą, neretai apie mūsų šalį jie būna girdėję labai mažai. Ir praktiškai visada būna maloniai nustebę to, ką pamato čia atkeliavę,“ – pasakoja medicininio turizmo paslaugas teikiančios įmonės vadovas.

Pagrindinį klientų srautą sudaro Skandinavijos, Didžiosios Britanijos ir Olandijos gyventojai – ne atsitiktinai įmonės puslapyje informacija, be anglų kalbos, pateikiama ir švedų bei olandų kalbomis.

 

Geriausia reklama – ne konkrečiai įmonei, bet šaliai

Gediminas su Pauliumi taip pat sėkmingai dalyvavo ir „Kauno startuolių“ programoje, kurios padedami atsinaujino pardavimų platformas, šiandien padedančias nuosekliai didinti klientų srautus.

„Viena mūsų pasiūlymo „Kauno startuoliams“ dalių buvo sukurti Kaunui medicinos turizmo video – net ne konkrečiai įmonei, bet Kaunui, kaip medicinos turizmo centrui reklamuoti.“

G.Kondrackis tvirtina, kad jų versle kur kas naudingiau reklamuoti šalį kaip medicinos turizmo kryptį, nei tiesiog vieną įmonę ar kliniką. Taip gimė viešojo ir privataus sektoriaus finansuotas reklaminis vaizdo klipas, kviečiantis užsieniečius naudotis medicininėmis paslaugomis Kaune.

Dėl tos pačios priežasties Gediminas sako, kad panašias paslaugas teikiančių Lietuvos įmonių jie konkurentais nelaiko: „Kiekvienas tiek jų, tiek mūsų į Lietuvą atvežtas pacientas yra reklama mūsų šaliai ir miestui. Kiekvienas patenkintas klientas tampa geros žinios ir reklamos „iš lūpų į lūpas“ sklaidos priemone. Jei Lietuvoje esantis mūsų kolega gerai dirba – mes tuo tik džiaugiamės: kuo daugiau klinikų tuo užsiima, kuo daugiau užsieniečių medicinos turistų čia atvažiuoja, tuo labiau Lietuva kaip kryptis tampa žinoma Vakaruose ir paskatina čia atvykti kitus“.

Pasak Gedimino, didžiausi Lietuvos medicininio turizmo organizatorių konkurentai – kaimyninės šalys: Lenkija, Latvija, Estija, Čekija, Slovakija, Vidurio-Šiaurės Rytų Europos šalys.

„Pastebėjome, kad tolimesni kraštai – tokie kaip Rumunija, Bulgarija, Turkija – ne tokie stiprūs mūsų konkurentai, nes Lietuva turi geresnį vardą nei minėto regiono šalys. O medicininio turizmo srityje visgi didžiausios reikšmės turi būtent vardas. Tad, būdami labai priklausomi nuo šalies įvaizdžio, mes kartu ir padedame jį formuoti“.

 

Pagyvėjimas Kaune – akivaizdus

„Jaučiame, kad gyvenimas Kaune intensyvėja, auga ir susidomėjimas miestu – tai ypač atsispindi apgyvendinimo infrastruktūroje. Tarkime, pirmais veiklos metais Kaune ji mus visiškai tenkino, tačiau pastaruoju metu, ypač vasarą, tenka susidurti su klientams tinkamų apgyvendinimo vietų trūkumu. Ieškodami sprendimo, neseniai su kolega tuo tikslu nupirkome pacientams apgyvendinti skirtą butą – kad būtume mažiau priklausomi nuo viešbučių turistinio sezono piko laikotarpiais. Kiek žinau, miestas sprendžia šią problemą, ir mes labai sveikiname tokias iniciatyvas,“ – pasakoja G. Kondrackis.

Įdomu tai, kad, kitaip nei įprastiniame turizme, medicininio turizmo neriboja sezoniškumas: vienintelis „ramus“ laikotarpis yra per didžiąsias šventes, dėl vienos žemiškos priežasties: operacijas atliekantys gydytojui tuo metu paprasčiausiai nedirba.

 

Europos potencialas – daugiau nei pakankamas

Paklaustas apie įmonės augimo planus, G. Kondrackis sako, kad nors įmonės kolektyvas nėra didelis – daugumą reikalingų paslaugų jie samdo iš išorinių tiekėjų – tačiau netrukus ketinama priimti už rinkodarą atsakingą žmogų, tad iš viso „Wellness Travels“ komandoje dirbs penkiese.

„Vertindami ateities planus matome, kad Europoje potencialių pacientų yra daugiau nei visa Lietuva galėtų aptarnauti, net jei tam pasitelktume visus čia esančius medikus. Taigi mums pilnai užtenka Europos rinkos ir toliau ketiname į ją koncentruotis. Tad dabar tikslas – didinti pacientų srautą: norime skirti daugiau dėmesio odontologijos, svorio mažinimo chirurgijos, ortopedijos paslaugoms,“ – užsimena pašnekovas.

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

Susiję straipsniai