2017 12 22

Smulkusis kauniečių verslas: nuo ypatingų kėdžių, iki unikalių rankinių ir vilnonių pončų

A. Aleksandravičiaus nuotrauka

Aktyvūs ir inovatyvūs – taip ekonomistai kalba apie smulkųjį verslą Lietuvoje. Ir išties: Kauno smulkiojo verslo atstovams nestinga nei aktyvumo, nei išradingumo ir kūrybingumo. Tad šį prieššventinį laikotarpį – trijų skirtingų ir kartu panašių smulkiojo verslo įmonių istorija. Apie išskirtinumą, meilę Kaunui ir… aišku, Kalėdas!

 

„Jei pradėčiau verslą iš naujo – vėl rinkčiausi Kauną“

„The Chairs“ – taip pasivadinę kauniečiai pasiūlė savo miesto ir visos Lietuvos išraiškingų interjerų gerbėjams ypatingą, su polėkiu ir aistra parinktą kėdžių asortimentą. Verslas, parduodantis TIK kėdes? „The Chairs“ sako – taip!

„Manau, kad vis labiau populiarėja specializuotos parduotuvės: tokios, kuriose nėra didelio asortimento, o tik kruopščiai atrinkti, kokybiški gaminiai“, – pasakoja „The Chairs“ vadovė Austėja Kazlauskaitė-Daraškė, pridurdama, kad jai pačiai labiau patinka šviežios duonos įsigyti kepyklėlėje, nei pirkti dideliame prekybos centre. Pasirodo, tokios pačios tendencijos pasaulyje įsivyrauja ir baldų sferoje.

Ilgą laiką baldais ir interjeru besidominti moteris, sako, kad verslo idėja gimė pamažu, keliaujant, stebint aplinką, atrandant, koks malonumas yra kurti savo namus.

„Norėjosi pasiūlyti kažką tokio, kas būtų kuriamos erdvės vinis,“ – pasakoja Austėja apie pradžią.

„The Chairs“ asmeninio albumo nuotrauka

 

Įmonės asortimente – gaminiai iš viso pasaulio. Pasak Austėjos, kol kas kėdžių patys negamina: mat gaminant nedideliais kiekiais, nepavyktų išlaikyti protingos baldo kainos. Todėl kasmet aplankomos 4-5 pasaulinės baldų parodos, po kurių klientus pasiekia atrinktos išskirtinės kėdės.

„Neslėpsim, ne visada pavyksta atrinkti aukso grynuolius, kai kurios kėdės namus atranda net ir po metų, bet nesinori būti nuobodiems, visad kirba mintis įtraukti į kolekciją kažką keisto,“ – pasakoja įmonės vadovė.

Kaune gimusi, užaugusi ir verslą sukūrusi Austėja sako, kad nors verslo partneriai išsibarstę po visą Lietuvą, Latviją, Estiją, Suomiją, Lenkiją ir Ukrainą, tačiau „The Chairs“ namai yra ir lieka Kaunas.

„Jei pradėčiau verslą iš naujo – vėl rinkčiausi šį miestą. Smagu stebėti, kad vis daugiau jaunų verslų kuriasi Kaune. Iš verslo pusės itin džiugina dygstantys nauji verslo centrai, barai, kavinės. Tokia aplinka ne tik kuria darbo vietas, bet ir naujas erdves, kuriose atsiduria ir mūsų kėdės“.

Ar kėdžių pardavėjai jaučia šventines nuotaikas? Austėja sako, kad neabejotinai: klientai skuba atnaujinti valgomuosius, dovanoja supamuosius krėslus ar jaukius foteliukus.

„Vis dėlto norime palinkėti, kad per šventinį skubėjimą nebūtų pamirštos tikrosios vertybės. Tad jei nespėjate išsirinkti patogių kėdžių – nieko tokio. Palikite sau malonumą rinktis lėtai, pasėdint, pagalvojant, pasitariant. Juk ne veltui mūsų įmonės arkliukas – betarpiškas bendravimas bei draugystė su klientu. Esame tikri, kad tai – raktas į sėkmingą verslą“, – sako „The Chairs“ vadovė.

 

Klientus šildančiam verslui – pats karštymetis

Jolita Čeičytė, „Nešalta.lt“ įkūrėja, neslepia, kad jau trejus metus veikianti įmonė yra jos papildoma veikla šalia intensyvių doktorantūros studijų. Natūralios vilnos gaminiais prekiaujanti mergina ir jos komanda siekia ne tik sušildyti sužvarbusius, bet ir populiarinti aukštos kokybės vilnonius gaminius.

„Nešalta“ buvo pirmasis mano bandymas kurti savo verslą, bet labai organiškas bandymas: man visada būdavo šalta, todėl pavadinimą sugalvoti nebuvo sunku. Didžiausiu iššūkiu tapo tuomet nemadingų vilnonių apsiaustų (pončų) ir šalių populiarinimas. Daugumai jie asocijavosi tik su močiutėmis prie televizoriaus. Todėl supratau, kad turiu dėti visas pastangas į stilingą drabužio pateikimą per fotosesijas. O po metų, kai dėvėti apsiaustus tapo madinga, „Nešalta“ visuomet galėjo pasiūlyti geresnį kainos ir kokybės (100 % vilnos) santykį,“ – pasakoja Jolita.

"Nešalta.lt" asmeninio albumo nuotrauka

„Nešalta.lt“ asmeninio albumo nuotrauka

 

Klientams siūlomi gaminiai ne tik natūralūs, atsakingai pagaminti (naudojantis jaunų ir individualiai dirbančių žmonių paslaugomis iš Lietuvos miestų ir miestelių), bet ir kiek įmanoma seka tvariosios mados principais: „Esame už atsakingąją madą, todėl, pavyzdžiui, mūsų pačių kurtai apsiaustų linijai pradėjome naudoti audinių atraižas, taip pat naudojame odos atraižas apsiaustų detalėms“.

Savo miestui Kaunui „Nešalta“ komanda jaučia ypatingą meilę: „Viskas priklauso nuo to, kaip save tapatini su miestu ir už ką jį myli. Kadangi esame modernistinės architektūros gerbėjai, tai mums Kaunas – aukštos lubos, balta spalva, geometrinės figūros, apskritas langas ir pusapvalių linijų paviršiai. O tai tiesiog užburia! Labai svarbu pažinti savo miestą, nes kartais tiesiog už kampo sutinkame įdomiausių dalykų“.

Nors vilnos gaminiai šildo lietuvius ne tik šaltuoju sezonu, bet ir vėsiomis vasaros naktimis, vis dėlto didžiausias darbymetis „Nešalta“ prasideda prieš Kalėdas.

„Mūsų vilnoniai gaminiai yra labai praktiški ir šilti, be galo universalūs, todėl iš tiesų tinka bet kam, nes ir asortimentas platus – šalikai, dideli šaliai, apsiaustai, vaikiški apsiaustai ir įvairūs užklotai. Populiariausiu dalyku išlieka dideli šaliai su kišenėmis, dėl įdomios dizaino inovacijos tinkami visais metų laikais, bet kokiam žmogaus tipui. Tiesa, paskutiniu metu stengiamės turėti daugiau produktų ir vyrams, todėl pardavimai vyrams taip pat išaugo. Taip pat labai populiarūs užklotai, nes tai neatsiejama namų jaukumo detalė, kurią ypač norisi įsigyti ar dovanoti per šventes“.

 

Rankines siuvantys Kalėdų elfai iš Kauno

Dar vienas Kaune gimęs ir tikrų kauniečių sukurtas prekinis ženklas „kARTu“ su trenksmu įsiveržė į gan konkurencingą išskirtinių odinių rankinių rinką. Šiandien Kaune siūtos dailios rankinės iškeliauja ne tik pas visos Lietuvos klientus, bet ir aktyviai eksportuojamos į Švediją, JAV, Japoniją.

Už ką klientai taip greitai pamilo „kARTu“ kūrybą? Pasak rankinių kūrėjos Ingridos Jasinskės, sėkmę lėmė ne tik nepriekaištinga kokybė, ilgaamžiškumas, bet ir šviežios idėjos: „Kolekcijos gimsta iš asmeninių įkvėpimų, kelionių, įspūdžių. Žinoma, prie to prisideda ir pasaulinės mados tendencijos, į kurias būtina atsižvelgti norint eiti į priekį“.

Ar įkvėpimo suteikia ir gimtasis miestas? „Iš tiesų, Kaunas – mano mylimas miestas, turintis ypatingo šarmo, ypač malonu stebėti, kaip jis gražėja ir auga, – sako Ingrida. – Manau, Kaunas daugeliui yra dar ne iki galo pažintas miestas. Jis tikrai ypatingas savo architektūra, nuostabiai atgimusia Laisvės alėja ir romantišku nediduku senamiesčiu. Kas kartą Kauną pamatau vis kitomis akimis. Džiaugiuosi dėl mieste vykdomų iniciatyvų, o esant galimybei, būtinai prie jų prisidedame.“

Tuo tarpu gruodis „kARTu“ studijai – itin karštas mėnuo: rankinių kūrėjai neslepia, kad jų produkcija yra viena populiariausių kalėdinių dovanų.

"kARTu" asmeninio albumo nuotrauka

„kARTu“ asmeninio albumo nuotrauka

 

„Daugelis stengiasi slapta sužinoti artimųjų svajones, o bijantieji rizikuoti renkasi „kARTu“ dovanų čekius. Šį sezoną ypač daug susidomėjimo sulaukė mūsų kalėdinė kolekcija FLORAL. Pasirinkimas kiek netikėtas: šaltuoju sezonu rankines išpuošti unikaliu gėlių raštu. Bet juk išsiskirti visada smagu!“

Ingrida juokiasi, kad prieškalėdiniu laikotarpiu visas įmonės kolektyvas skęsta tarp dėžių, mandarinų ir jaučiasi it tikri Kalėdų elfai: „Tai, žinoma, ir atsakomybės bei lengvo streso kupinas laikas – juk svarbiausia, kad visos Kalėdų dovanos su meile pasiektų tuos, kuriems yra skirtos. O jau po to bus galima ir atsipūsti“.

Susiję straipsniai