2019 02 26

Traukos tašką Šančiuose kuriantis verslas siūlo šaukštelį meno kavos puodelyje

Nuotrauka: „Coffee24“.

 

Paklaustas, ar nebuvo baisu nerti į konkurencingą kavos verslą, Kaune veikiančios įmonės „Coffee24“ įkūrėjas Tadas Barauskas šypsosi, kad po dešimtmečio, praleisto logistikos versle, žodis „konkurencija“ įgauna visai kitokią prasmę ir nebegąsdina: „Kavos rinkoje konkurencija didelė, tačiau aptarnavimo produkto vertės prasme tebematau pakankamai erdvės augti ir pritraukti tai vertinančių klientų. Juolab Coffee24 – tai gerokai daugiau nei vien kava, esame išskirtinių arbatų (Bistro Tea), ekologiškos kakavos (Becks) prekinių ženklų atstovai Lietuvoje – o šiuos produktus netruko pamėgti tiek HoReCa sektorius, tiek namų ūkiai“.

 

Posūkis į prekybos verslą T. Barauskui buvo ganėtinai spontaniškas, jis pats prisipažįsta niekada nebuvęs didelis kavos ekspertas, tik žmogus, mėgstantis gerą kavą, o sukti į šį verslą prikalbino bičiulis. Tačiau čia spontaniškumas ir baigėsi: tolimesnis verslo kūrimas buvo tikslus ir apgalvotas iki detalių. Tam pasitarnavo T. Barausko sukaupta komercinė patirtis: „Po logistikos verslo kelerius metus dirbau pardavimų ekspertu ir padėdavau tiek jaunoms, tiek didžiosioms įmonėms susitvarkyti vidinius pardavimų, klientų aptarnavimo procesus. Ši patirtis labai pasitarnavo kuriant „Coffee24“ – žinau, kokia svarbi yra disciplina ir kaip svarbu jos kruopščiai laikytis. Klientai tai be galo vertina, nes jiems nereikia dirbti darbo, kurį turi atlikti tiekėjas. Todėl šiandien, net aptarnaudami didžiulius įmonių tinklus, kuriuose išgeriami tūkstančiai mūsų gėrimų puodelių, išvengiame klaidų – dėl tinkamai sureguliuotų ir atšlifuotų veiklos procesų“.

Nors pavadinime „Coffee24“ užkoduota kava, tačiau įmonės veikla taip pat apima didmeninę bei mažmeninę prekybą arbata, kakava, kavos tiekimą įmonėms, prekybą kavos aparatais. Teikiama ir kavos aparatų remonto paslauga, kuria mielai naudojasi ne tik kauniečiai, bet ir klientai iš visos Lietuvos.

 

Kavamedžiai kavos pakuotėse

Tai, kad versle nėra nesvarbių detalių, o įdėtas kūrybiškumas ir originalus požiūris sugrįžta su kaupu, įrodė praeitais metais „Coffee24“ priklausančio rūšinės kavos THE MOOD prekės ženklo pakuotėms suteiktas įspūdingas apdovanojimas: kartu su dizainere Salvita Design (dizaino autore), Greta Duobiene (iliustratore, beje, kauniete) kurtos pakuotės buvo įvertintos auksu didžiausiame pasaulyje dizaino apdovanojimų konkurse „A’Design Award & Competition“, o NAPA Baltic konkurse paruošto maisto pakuočių kategorijoje apdovanotos sidabru.

T. Barauskas neabejoja, kad jaunam verslui tokie apdovanojimai yra labai svarbūs: „Tai komunikacija, parodanti, kad turime ambicijų padaryti daugiau nei iš mūsų tikisi, o klientui suteikiame papildomą vertę – pirkdamas rūšinę kavą, jis dar gauna ir istoriją bei kokybišką turinį.“

Beje, panaudotų pakuočių verslininkai taip pat neišmeta: klientams suteikiama 10 proc. nuolaidą, jei perkant kavą grąžinama panaudota pakuotė, ir kauniečiai mielai tai daro. „Coffee24“ komanda sugrąžintose pakuotėse sodina kavamedžius, o klientus ragina jas panaudoti kad ir prieskoniams ant palangės auginti: vandeniui nepralaidžios pakuotės dėl savo idealios formos puikiai stovi kaip vazonas.

 

Traukos taškas Šančiuose

Šiuo metu „Coffee24“ komandą sudaro penki žmonės, o pagrindinis biuras ir prekybos taškas įsikūręs Šančiuose, Juozapavičiaus prospekte.

Įmonės įkūrėjas tvirtina, kad verslo atsiradimas Kaune buvo labai sąmoningas pasirinkimas: „Mums puikiai tinka miesto infrastruktūra, tobulas susisiekimas su visa Lietuva. Net ir žiūrint į perspektyvą – tai geografiškai patogus taškas darbui su klientais. O kur dar aktyvios aukštosios mokyklos, vis daugiau dėmesio skiriančios studentų integracijai į verslus, praktiką!“

Įkurdami savo prekybos tašką Šančiuose, verslininkai puikiai suprato, kad iš gatvės didelio srauto nesulauks ir teks padirbėti, kad pritrauktų klientus čia užsukti: „Reikia pasiūlyti labai aiškią vertę, dėl ko klientui reikėtų atvažiuoti ar sustoti važiuojant pro šalį. Kita vertus, strategiškai Juozapavičiaus prospektas yra puiki vieta, nes pro Šančius iš ir į darbus važiuoja nemaža dalis miestiečių ir priemiesčių gyventojų. Mus vis labiau atranda ir kaimynyste džiaugiasi vietos gyventojai“.

Prekybos vieta ir degustacinė erdvė „Coffee24“ – ne kavinė, tačiau čia užėjęs kiekvienas žmogus gali nemokamai paragauti rūšinės kavos, arbatos, kakavos, gauti įdomios ir vertingos informacijos.

„Stengiamės kurti vietinį traukos tašką organizuodami degustacijas, edukacijas, į kurias pakviečiame ir ekspertus iš užsienio šalių. Be to, labai greitai atradome sinergijos su kitais smulkiaisiais vietos verslais – ypač glaudi draugystė užsimezgė su kauniečiams neblogai pažįstamu salonu „Jaukūs namai“. Jie, kaip ir mes, parduoda kokybišką produktą ir kuria ypatingą santykį su klientu. Tad įsikūrę Šančiuose, gavome didelį palaikymą tiek iš „Jaukių namų“ kolektyvo, tiek iš jų klientų, o partnerystė skleidžiasi bendrais renginiais, rekomendacijomis,“ – pasakoja įmonės vadovas.

Šiuo metu didžiausias „Coffee24“ komandos dėmesys tenka pardavimams ir informacijos apie esamus produktus bei paslaugas sklaidai, o artimiausių kelerių metų planuose – ne tik kolektyvo augimas, bet ir dar dviejų parduotuvių atidarymas Vilniuje bei Kaune.

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

Susiję straipsniai