Lietuvos centras

Kaunas yra antras pagal dydį miestas šalyje ir didžiausias miestas Kauno regione, kuriame 2018 m.  gyventojų skaičius siekė 283 300. Miestas yra įsikūręs Lietuvos centre, čia susikerta dvi didžiausios šalies upės – Nemunas ir Neris. Upių sankirta leidžia užtikrinti tinkamas sąlygas plėtoti vandens transportą.

Kaunas tik apie 100 km nutolęs nuo šalies sostinės Vilniaus, o nuo pagrindinio šalies jūrų uosto – Klaipėdos, jį skiria tik apie 212 km. Kaune susikerta ir du pagrindiniai šalies magistraliniai keliai: A1 ir Via Baltica (E67). A1 magistralė Vilnius – Kaunas – Klaipėda jungia sostinę Vilnių ir neužšąlantį Klaipėdos jūrų uostą, o kelias Via Baltica (E67) driekiasi nuo Estijos iki Lenkijos, kerta Latviją ir priklauso Transeuropinei greitkelių sistemai, jungiančiai Šiaurinę bei Centrinę Europą su Vakarų Europa.

Kauno oro uostas

Kauno oro uostas yra įsikūręs Kauno rajone, centrinėje Lietuvos dalyje. Oro uoste yra 24 tiesioginės skrydžių kryptys. Pagrindinės kryptys: Didžioji Britanija, Airija, Norvegija, Danija ir Nyderlandai. Prasidėjus vasaros skrydžių sezonui, iš Kauno oro uosto papildomai tiesioginiais skrydžiais galima pasiekti Siciliją, Ispaniją, Kiprą ir Graikijos salas.

Modernus Kauno oro uostas priskiriamas mažiausiųjų oro uostų grupei, todėl oro uosto užimtumas nėra toks didelis kaip didžiųjų ir keliautojams nereikia laukti ilgose eilėse, sumažėja kelionėse patiriamas stresas. Nors šis oro uostas nėra didelis, remiantis statistika, praėjusiais kalendoriniais metais Kauno oro uostas sulaukė net apie 1 011 000 keleivių. Puikus oro uosto personalas, nuoširdžiai padedantis visiems keliautojams, padeda kiekvienam keliautojui pasijusti tarsi namuose.

Oro uostas yra lengvai pasiekiamas viešuoju transportu, asmeninėmis transporto priemonėmis arba keleiviniais autobusais ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kaimyninių šalių. Šalia oro uosto esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje galima naudotis mieste sėkmingai veikiančia ir vis populiarėjančia automobilių dalinimosi paslauga.

Sparčiausiai augantis oro uostas Baltijos šalyse

Antras pagal dydį oro uostas Lietuvoje

2018 m. oro uoste aptarnauta 1 011 000 keleivių ir perkrauta 3 100 tonų krovinių

Keliai, geležinkeliai ir jūros uostas

Kaunas yra dviejų pagrindinių tarptautinių transporto kelių  – A1 ir E67 – centre. Magistralinis kelias Vilnius – Kaunas – Klaipėda (A1) sujungia šalies sostinę Vilnių ir Lietuvos jūrų uosto miestą – Klaipėdą. Antrasis logistiškai svarbus kelias Via Baltica (E67) jungia Varšuvą ir Helsinkį bei kerta net dvi Baltijos šalių sostines – Rygą ir Taliną. Geras susisiekimas keliais užtikrina, kad Kaune galima atrasti puikius tarptautinių siuntų logistikos sprendimus.

Kauno geležinkelių infrastruktūrai yra priskiriamas vienintelis šalyje eksploatuojamas geležinkelio tunelis, pastatytas dar 1862 m., o 2009 m. renovuotas. Kauno geležinkelių infrastruktūros filialas aptarnauja 692,4 km pagrindinio kelio, kurį sudaro 21,9 km europinių ir 1435 mm geležinkelių vėžių. Didžioji dalis geležinkelio linijų yra pagrindiniame IX transporto koridoriuje: Vilniaus – Klaipėdos ir Kaišiadorių – Kybartų apskričių teritorijose, kur ir yra didžiausios pervežamų krovinių apimtys visuose Lietuvos geležinkeliuose. Pastaraisiais metais tiek šiame filiale, tiek ir bendrovės veikloje pastebėti dideli, teigiami pokyčiai: kuriama šiuolaikinė įmonė,  ypatingas dėmesys skiriamas geležinkelio infrastruktūros atnaujinimui ir plėtrai, taip pat siekiama padaryti esamą infrastruktūrą techniškai modernią ir saugią. Šiuo metu nuo sienos su Lenkija link Kauno vis labiau įsibėgėja transeuropinės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ projekto darbai. Šio projekto įgyvendinimas yra svarbus žingsnis ne tik Lietuvos geležinkelių, bet ir visų Baltijos jūros regiono valstybių strategijoje.

Kaunas yra maždaug 200 km nutolęs nuo Klaipėdos jūrų uosto, vieno iš nedaugelio uostų Šiaurės Europoje, kuris neužšąla net žiemą ir išlieka sėkmingai funkcionuojantis. Tai pats svarbiausias ir didžiausias Lietuvos transporto mazgas, jungiantis jūros, sausumos ir geležinkelio maršrutus iš Rytų į Vakarus. Klaipėdos uostas yra universalus, giliavandenis uostas, teikiantis aukštos kokybės, Europos Sąjungos reikalavimus atitinkančias paslaugas. Šį uostą iš Kauno galima pasiekti ir geležinkeliu, ir sausumos keliais.

Sankirta Vilnius – Kaunas – Klaipėda magistralėje

692,4 km. pagrindinio kelio, 21,9 km. Europinės 1435 mm geležinkelių vėžės

Kaunas nutolęs 200 km. nuo Klaipėdos jūrų uosto

Logistikos centrai

Kauno tarptautinį konkurencingumą transporto ir logistikos sektoriuje daugiausia lemia jo geografinė padėtis. Logistiniu požiūriu, miesto vieta yra labai patogi – jį galima pasiekti tiek sausumos keliais, tiek geležinkeliu ar oru. Geografiniame Lietuvos centre, kur įsikūręs Kaunas, susikerta pagrindiniai transporto koridoriai. Kaunas yra vienas iš svarbiausių transporto centrų ES, jungiantis ją su Rytais.

Kaunas siūlo modernias erdves verslui – daugiau nei 97 kv.m. biurų ploto ir apie 200 kv.m. gamybos bei sandėliavimo patalpų. Kauno laisvoji ekonominė zona yra puiki vieta logistikos centro steigimui. Čia taikomos mokesčių lengvatos ir siūlomas 294 ha plotas, skirtas logistikos ir gamybos veikloms.

Kauno laisvoji ekonominė zona

Kauno laisvoji ekonominė zona (Kaunas LEZ) suteikia išskirtines sąlygas LEZ teritorijoje veikiančioms įmonėms.

Laisvoji ekonominė zona yra pramoninės plėtros teritorija, užimanti 534 ha plotą. Ši zona turi iš anksto paruoštą infrastruktūrą, naujos įmonės čia įsikuria greičiau nei kitose miesto dalyse, o gamybinėms įmonėms, investuojančioms daugiau kaip 1 mln. EUR, ir paslaugų įmonėms, investuojančioms daugiau kaip 100 tūkst. EUR ir turinčioms daugiau nei 20 darbuotojų, valstybė taiko mokesčių lengvatas.

Kauno laisvąją ekonominę zoną sudaro trys dalys, pagal įmonių veiklos pobūdį:

  • gamybos ir logistikos teritorija;
  • verslo gatvė;
  • oro parkas.

Šiandien Kauno LEZ teritorijoje veikia 29 Lietuvos ir užsienio kapitalo įmonės, kuriose dirba 1 896 darbuotojai.

534 ha pramoninės plėtros teritorija

29 Lietuvos ir užsienio kompanijos

1 896 darbuotojai

Įmonių veiklos sąnaudos Kauno regione yra apytiksliai 25 – 40 proc. mažesnės nei Lenkijoje ar Slovakijoje ir daugiau nei perpus mažesnės lyginant su Vakarų Europos šalimis ir JAV. Standartinis pajamų mokestis siekia 15 proc. ir yra vienas mažiausių Europoje. Įsikūrus Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ), pirmus šešerius veiklos metus netaikomi dividendų, nekilnojamo turto ir pajamų mokesčiai, o kitus dešimt metų pelno mokesčio tarifas siekia vos 7,5 proc.

Privalumai verslui, įskūrusiam laisvojoje ekonominėje zonoje
0%
pelno mokestis pirmus 6 metus
50%
kitus 10 ataskaitinų laikotarpių 50 % Lietuvos įmonėms taikomo pelno mokesčio
0%
nekilnojamojo turto mokestis
0%
dividentų mokestis (užsienio investuotojams)

Kauno logistikos centrai ir intermodalinis terminalas

Kauno logistikos centras statomas Palemone, šalia pagrindinio šalies greitkelio Vilnius – Kaunas – Klaipėda, netoli įkurta laisvoji ekonominė zona. Šis logistikos centras turėtų užtikrinti visų transporto sektorių integraciją ir efektyviau paskirstyti krovinius bei su jais susijusių paslaugų kokybę.

Kauno intermodalinis terminalas įkurtas dar 2015 m., siekiant užtikrinti Kauno logistikos centro efektyvumą. Šis projektas taip pat itin svarbus, norint įgyvendinti vieną iš svarbiausių Europos Sąjungos tikslų – mažinti kelių apkrovą, didelius krovinius gabenant geležinkeliu.

Intermodalinio terminalo esmė – integruoti mažiausiai dvi transporto rūšis krovinių gabenimui: geležinkelius, vidaus vandens kelius, jūros, oro ir sausumos kelius. Kaune įrengtas terminalas šiuo metu yra galutinis 1,435 mm pločio geležinkelio taškas Europoje, geležinkelio linija pritaikyta tiek 1,435 mm, tiek 1,520 mm pločio vėžei, siekiant pasiruošti „Rail Baltica“ projektui. Kroviniai iš pietinės ir vakarinės Europos terminale nukreipiami į šiaurę ir rytus.

Teikiamos paslaugos:

  • Konteinerių sandėliavimas
  • Konteinerių pakrovimas
  • Konteinerių iškrovimas
  • Remontas
  • Nuoma
  • Pardavimas
  • Muitinės paslaugos

S.Dariaus and S.Girėno oro uostas

S. Darius ir S. Girėno oro uostas (ICAO: EYKS), dar vadinamas Aleksoto oro uostu arba S. Dariaus ir S. Girėno aerodromu, yra Aleksoto rajone esantis verslo klasės oro uostas. Jis yra įsikūręs tik 3 km nuo Kauno miesto centro. 2017 m. buvo įvykdyta aerodromo rekonstrukcija ir šiuo metu galima naudotis 1130 m ilgio bei 50 m pločio pakilimo ir nusileidimo taku.

Moderniausias siuntų rūšiavimo terminalas Kaune

Dėl kasmet augančių siuntų apimčių, įmonei atsirado poreikis plėstis ir 2015 m. spalį duris atvėrė naujausias ir moderniausias ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse DPD siuntų rūšiavimo terminalas Kaune, Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje. Terminale veikia moderniausias ir vienintelis Baltijos šalyse automatinis siuntų rūšiavimo konvejeris, galintis per parą išrūšiuoti apie 50 tūkst. siuntų.

Daugiau