Plaukų stilistas Juozas Proškevičius ir IT profesionalas Ainius Obolevičius – du savo srities ekspertai, bendrai veiklai susivienijo iš visai skirtingų sričių ir, apjungę įgytas kompetencijas, įkūrė sėkmingą startuolį. Mobiliąją programėlę „Stay In Charm“ viso pasaulio kirpėjams sukūrę kauniečiai yra ir „Kauno startuolių“ absolventai, puikiai pasinaudoję programos teikiamomis galimybėmis auginti savo produktą. Šiandien jų sukurta programėlė jau ne tik generuoja realias pajamas, bet ir toliau plečia savo funkcionalumą bei pritaikomumą. Programėlei tinkamai atliepti tikruosius vartotojų lūkesčius geriausiai padeda nuolat augantis vartotojų skaičius, o „Stay In Charm“ sistemos testavimui pasitarnauja J. Proškevičiaus Kaune atidaryta grožio studija „Maestro“ – viena didžiausių studijų Lietuvoje.
Programėlės idėja technologijas ir inovatyvumą mėgstančio Juozo galvoje gimė gan seniai, o kai apie ją pasipasakojo savo tuometiniam klientui, programuotojui ir produktų kūrėjui Ainiui, šis taip pat suprato, kad mintis pakeisti kirpimo meistrų kasdienius įpročius, suteikiant naujų verčių tiek patiems kirpėjams, tiek jų klientams, yra daug žadanti. Tad vyrai kibo į darbą ir prieš penkerius metus pasaulį išvydo pirmoji jų programėlės versija, tuomet pavadinta „Colourist’s Guide“.
Inovacijos, kurios edukuoja
„Keliolika metų dirbdamas kirpėju ir koloristu, senokai pasigesdavau funkcionalaus ir paprasto įrankio užrašams bei sudėtingoms dažymų formulėms žymėtis. Tad pirmoji mūsų programėlės versija iš esmės ir buvo skirta tam – pasižymėti duomenims apie klientą ir sumaišytų dažų formulę, pridedant gauto rezultato nuotraukas. Pirmieji apps’o vartotojai buvo tik Lietuvoje ir įrankiu naudojosi vangiai. Manau, kad tam įtakos turėjo ir pati industrija: kirpėjai yra menininkai, retai kada dirbantys sistemingai, struktūruotai ir nuosekliai,“ – aiškina Juozas.
Dar po kurio laiko kilo mintis sustiprinti ryšį tarp klientų ir kirpėjų – skatinant juos pasižymėti kuo daugiau vertingos asmeninį ryšį sutvirtinančios informacijos apie kėdėje sėdintį žmogų: kas jis, iš kur pas jus atėjo, kokie jo ar jos vaikų, antrųjų pusių vardai, gimtadieniai – ne tik pokalbio palaikymui (kirpėjo darbe tokio asmeninio dėmesio palaikymas yra labai svarbus), bet ir šiltam ryšio užmezgimui, kuris didina kliento lojalumą ir norą sugrįžti pas konkretų meistrą.
„Tai reiškė ir dar vieną užmojį – kad mes turime ugdyti kirpėjus, auginti jų suvokimą apie paslaugos kokybę. Gal su vyresne karta tai nėra taip paprasta, bet jaunesniuosius, modernius meistrus išties sekasi edukuoti ir keisti požiūrį į kirpėjo darbo kasdienybę,“ – pasakoja Juozas.
Atsakymus padėjo rasti „Kauno startuoliai“
Startuolio autoriai – Juozas, Ainius ir prie komandos prisijungusi dizainerė Ieva Neverdauskaitė – pripažįsta, kad šio produkto kūrimas tikrai nebuvo ėjimas vien aukštyn, o labiau priminė amerikietiškus kalnelius: per ilgus metus būta momentų, kai visa komanda susėdusi tardavosi – ar tikrai judame pirmyn, ką darome, gal sustojame? Vis dėlto nugalėdavo tikėjimas projektu.
Vienu didžiausių postūmių dirbti toliau, persidėlioti prioritetus ir net patį startuolio konceptą tapo prieš dvejus metus vykusi „Kauno startuolių“ programa, kurioje sudalyvavę Juozas ir Ainius sakosi gavę ne tik vertingų patarimų konkrečioms situacijoms spręsti, bet ir neįkainojamos patirties bei supratimo, kaip apskritai veikia verslas.
„Kauno startuoliuose“ atlikome pagrindinius breinstormus, susidėliojome aiškią struktūrą, parengėme esminį rinkodarinį turinį. Be to, šios programos metu gavome daug žinių, kurias bandome ir toliau pritaikyti savo versle. Po programos prie komandos prisijungė daugiametę pasaulinę patirtį grožio industrijoje turintis koučeris Lauri Koponen, savo įžvalgomis papildęs app’so verslo modelį“, – sako Juozas.
Ir panašu, kad tas žinias jis išties sugebėjo sėkmingai pritaikyti ne tik startuolio vystymui, bet ir kituose versluose: šį rudenį, nepaisant pandemijos iššūkių, Juozas kartu su žmona Šarūne atidarė vieną didžiausių Lietuvoje grožio studijų „Maestro“, Kauno miesto Manhetenu vadinamame rajone, Karaliaus Mindaugo prospekte įsikūrusiame verslo centre „Magnum“. Įdomu tai, kad naujasis salonas tapo ir ta bandymų laboratorija, kurioje ketinama testuoti visas programėlėje „Stay In Charm“ numatytas ar jau diegiamas naujoves.
Tai, kad visus savo verslus ir projektus Juozas kuria Kaune, nėra joks atsitiktinumas: pats būdamas jau trečios kartos plaukų stilistu (šiuo amatu Kaune vertėsi ir jo seneliai, ir mama), Juozas sakosi esąs tikrų tikriausias kaunietis, puikiai jaučiantis savo miesto poreikius ir vertinantis jo teikiamas galimybes.
Dėmesys nukreiptas ir į užsienio rinkas
Jei pirmoji programėlės versija buvo nemokama, tai sulig antrąja vartotojams pasiūlytos mokamos paslaugos ir pats startuolis savo kūrėjams pradėjo generuoti realias pajamas. Dauguma programėlės vartotojų – Amerikoje, Kanadoje ir, žinoma, Lietuvoje.
Dabartinė „Stay In Charm“ versija sėkmingai veikia vienerius metus. Pasak autorių, kiekviena versija yra tarsi savotiška ieškojimų ir bandymų iliustracija: jei pirmoji buvo orientuota į meistrus, antroji – į produktų gamintojus, tai su trečiąja apjungiamos abi šios grandys, o pagrindinis žvilgsnis sutelktas į salonus.
„Nusprendėme nukreipti fokusą nuo pavienių kirpėjų ar kosmetikos gamintojų į salonus, ypač jų tinklus. Tad mūsų programėlė „Stay In Charm“ nuo šiol tarnaus ne tik kaip išmani užrašų knygelė ar įkvėpimui skirtos dažymų darbų galerijos, bet ir kaip produktų rekomendacijų klientui platforma,“ – aiškina Ainius.
Pasak jo, taip ne tik dar labiau sustiprinamas ryšys su klientu, bet ir suteikiama galimybė kirpėjui užbaigti paslaugą iki galo, teikiant rekomendacijas, kaip klientui prižiūrėti plaukus namuose, kad jie gerai atrodytų kasdien ir išliktų sveiki. Ne kiekvienas kirpėjas yra geras pardavėjas, gebantis iškomunikuoti šią informaciją, tad „Stay In Charm“ programėlė tą padaro už juos.
„Mūsų produktas praktiškai neturi konkurentų, nes rinkoje esantys panašūs produktai neprilygsta nei dizainu, nei funkcionalumu. Esame jau kaip reikiant išsibandę savo programėlės veikimą, gavę daug atsiliepimų, išgaudę klaidas ir pasirengę augimui,“ – tvirtina startuolio įkūrėjai.
Žvelgdami į ateitį, „Stay In Charm“ autoriai telkia dėmesį visų pirma į užsienio rinkas, partnerių paieškas ir investicijų pritraukimą, kurias nori panaudoti komandos plėtrai, pardavimų auginimui ir rinkodarai.