Analizuojant pandemijos poveikį pasaulio ekonomikai neretai pastebima, kad daliai verslo bendruomenės pandemijos sukelti iššūkiai bei ribojimai atvėrė naujų galimybių ar tapo įkvėpimu. Tokią tendenciją puikiai iliustruoja keturių kauniečių sukurtas ir šį pavasarį į gyvenimą paleistas startuolis „Idooru“, leidžiantis užsakyti savo bičiuliams įvairių garsių žmonių įrašytas asmenines video žinutes – sveikinimus.
Sausį gimusi idėja jau balandį tapo rinkai pasiūlytu produktu: per „Idooru“ platformą norintieji gali užsisakyti sveikinimus nuo atlikėjų, aktorių, sportininkų, visiems žinomų televizijos veidų, rašytojų ir kitų įkvepiančių Lietuvos asmenybių. Kaip sako patys startuolio kūrėjai, jų atveju karantino laikas buvo dėkingas ir prisidėjo tiek prie idėjos atsiradimo, tiek prie vertės sukūrimo: žmonės buvo pasiilgę kultūros ir sporto renginių, o garsenybėms tai tapo puikia platforma bendrauti su savo fanais bei auginti sumažėjusias gaunamas pajamas.
„Verslą sukūrėme nuotoliniu būdu ir visa komanda susitikome gyvai tik gegužės mėnesį, kai jau buvo leidžiama susitikti dviem šeimų ūkiams. O pati idėja gimė sukant galvą, kaip suorganizuoti įsimintiną dukros gimtadienį karantino ribojimų metu. Ilgai per pažįstamų pažįstamus ieškojome, kaip prieiti prie mergaitės mėgstamo atlikėjo. Netrukome įsitikinti, kad procesas ir ilgas, ir nesmagus, kad nėra paprastos atsiskaitymo formos, todėl nusprendėme šią problemą spręsti,“ – apie pradžią pasakoja įmonės įkūrėja Austėja Dzidzevičiūtė.
Spartus kelias nuo idėjos iki jos įgyvendinimo nebuvo atsitiktinis dar ir dėl to, kad vienas iš įmonės steigėjų, Justas Šidlauskas, jau turėjo sukaupęs vertingos patirties, įgytos ankstesniuose startuoliškuose projektuose, kuriuose pavyko ir pritraukti rizikos kapitalo investicijas, ir sudalyvauti tarptautiniuose akseleratoriuose. Įdomu tai, kad Justo kelionė į startuolių pasaulį prasidėjo ne kur kitur, o nuo VšĮ „Kaunas IN“ kuruojamo projekto „Kauno startuoliai“, kuriame jo startuolis „Dear Deer Eyewear“ laimėjo antrą vietą ir sudomino vietinius bei užsienio investuotojus.
„Visi įmonės steigėjai save su džiaugsmu vadiname kauniečiais. Turime bent po vienerius „Žalgirio“ marškinėlius savo spintose ir prisimename laikus, kai eidavome su draugais apsipirkti į „Merkurijaus“ prekybos centrą. Kauno miestas yra puikus dėl aktyvaus jaunų verslų ir ypač startuolių palaikymo. Būtent dėl to, ir dėl tokių projektų kaip „Kauno startuoliai“, galime iškelta galva sakyti, kad „Idooru“ yra vienas iš Kauno miesto startuolių skatinimo sistemos darbo vaisių,“ – tvirtina A. Dzidzevičiūtė.
Veržli komanda ir drąsa veikti
Kodėl „Idooru“? Nes tai – keturių angliškų žodžių tarmės junginys: I (aš) adore (dievinu) you (tave). Dviguba o pavadinime atsirado nuo angliško žodžio door (durys) – nes platforma ir yra durys tarp žmogaus ir garsenybės. Pasak startuolio kūrėjų, sujungus šiuos žodžius bei jų reikšmes, gaunamas gražus ir prasmingas pavadinimas.
Veikdami dar tik pirmąjį pusmetį, startuolio įkūrėjai sako, kad naujų pamokų išmoksta kiekvieną savaitę. O didžiausia pamoka, kurią praktikuoja – tai drąsa priimti greitus ir didelius sprendimus bei nuolat ieškoti naujų galimybių tobulėti.
Pagrindine stiprybe ir vertybe startuolio kūrėjai laiko komandą, kurios visi nariai yra skirtingų savo sričių ekspertai, todėl bendra jų patirtis tapo raktu į „Idooru“ augimą ir sėkmę.
„Nuo pat starto pradžios sau pasakėme, kad vienintelis dalykas, prie ko prisirišime, tai yra komanda – o visus kitus dalykus keisime ir kursime naujai, jeigu tik situacija tai padiktuos,“ – sako A. Dzidzevičiūtė.
O štai vienas didžiausių iššūkių – prikalbinti Lietuvos garsenybes prisijungti prie platformos, tapo ir viena didžiausių startuolio stiprybių. Nė vienas iš komandos narių neturėjo jokių garsenybių asmeninių kontaktų, todėl santykius su žvaigždėmis teko pradėti nuo šaltų skambučių ir susirašinėjimo per socialinius tinklus. Būtent tai, kad pavyko nuo visiško nulio užmegzti profesionalius ir apibusiai naudingus bei vertinamus santykius, lėmė itin palankų potencialių investuotojų į šį startuolį vertinimą.
Kaip sako toliau prie platformos plėtros dirbantys kauniečiai, laikui bėgant tiek naujų garsenybių, tiek jų sveikinimus užsakančių klientų pritraukimo procesai tampa vis lengvesni: „Renkame duomenis, juos analizuojame, todėl vis tiksliau galime suprasti, kokio tipo dialogas turi būti bendraujant su garsenybėmis, o mūsų paslaugos pirkėjų duomenys vis labiau išryškina žmonių tipą, užsakantį asmeninį garsenybių video sveikinimą“.
Ar būta nustebinusių, netikėtų momentų – ir garsenybių, kurių sveikinimų populiarumas pranoko tiek platformos kūrėjų, tiek paties garsaus žmogaus lūkesčius?
„Tikrai taip. Visos prie mūsų prisijungusios garsenybės buvo kruopščiai atrinktos pagal įvairius jų viešus duomenis. Vis dėlto garsenybių video sveikinimo paslaugos unikalumas parodė, kad ne visuomet didesnis sekėjų skaičius soc. tinkluose yra svarbiausias. Turime labai gražių ir įkvepiančių pavyzdžių, įrodančių kitaip,“ – pastebi A. Dzidzevičiūtė.
Šiuo metu visos komandos tikslas yra išanalizuoti turimus duomenis ir jų pagrindu sukurti naujus, dar efektyvesnius procesus, kurie padės tiksliau ir greičiau pritraukti naujas garsenybes bei klientų užsakymus. Taip pat ruošiami skaičiavimai, ataskaitos ir planai potencialiems investuotojams – 18 mėnesių laikotarpiui. Šio laikotarpio tikslas komandai aiškus – įsitvirtinti Lietuvos rinkoje. O toliau – ateis metas ir Europos rinkoms, apie kurias ambicinga komanda taip pat labai rimtai galvoja.