Kauno technologijų kūrėjai į gyvenimą paleidžia naują startuolį, mesiantį iššūkį ne bet kam, o visame pasaulyje populiarioms kūrėjų rėmimo platformoms, tokioms kaip „Patreon“. Turinio kūrėjams skirtas „Contribee“ žada daugiau funkcionalumo, mažesnius mokesčius, galimybę artimiau bendrauti su savo gerbėjų bendruomene bei rinktis individualiai pritaikytas funkcijas.
Vienas iš startuolio įkūrėjų, Adrijus Jakučionis, nuo ankstyvos vaikystės dalinosi savo kurtais video „YouTube“ platformoje, taip pat uždarbiavo kaip laisvai samdomas programuotojas (angl. freelancer). Tiesa, jis greitai pastebėjo, kad Lietuvos rinka yra per maža, norint „YouTube“ platformoje rimčiau užsidirbti, o rinkoje esančios kūrėjų rėmimo platformos yra brangios ir nepatogios tiek savo įstatymine, tiek mokestine baze. Štai tuomet ir gimė mintis, pasitelkus gabią komandą, sukurti unikalų įrankį tinklaraštininkams, vaizdo žaidimų transliuotojams, menininkams, rašytojams bei visiems norintiems hobį paversti pragyvenimo šaltiniu. Taip atsirado „Contribee“ – startuolis, žadantis išspręsti visas minėtas problemas, pasiūlydamas funkcionalesnį bei finansiškai palankesnį sprendimą.
Konkurentus pranoks lokalizuotais sprendimais
„Contribee“ – tai platforma, leidžianti kūrėjams artimiau bendrauti su savo fanų bendruomene, rinkti mėnesinę ar vienkartinę paramą bei gauti nuolatines pajamas. Nors alternatyvaus tipo platformos nėra naujovė rinkoje, tačiau startuolio kūrėjai sako, jog sparčiai augant kūrėjų internete skaičiui bei didėjant poreikiui rinkoje, būtina kurti didesnį platformų pasirinkimą.
Pagrindinis startuolio konkurentas – amerikiečių įmonė „Patreon“, kurią iki šiol lietuvių įžymybės bei jų gausus sekėjų būrys rinkdavosi dažniausiai. „Pagrindinių konkurentų padaliniai įsikūrę JAV, tad ir įstatyminė bazė bei dalis funkcionalumo pritaikyta būtent šiam regionui. Patys nuolat bendraudami su kūrėjais, įsiklausėme į tai, kaip ir kodėl iki šiol buvusių platformų siūlomos paslaugos nepatenkinta visų vartotojų poreikių – ir nusprendėme šiuos trūkumus ištaisyti sukurdami „Contribee“, – sako vienas iš startuolio įkūrėjų, komunikacijos vadovas Mantas Michalauskas.
Pasak Manto Michalausko, pagrindiniai naujojo startuolio išskirtinumai – tai pritaikytos (angl. tailor made) papildomos funkcijos bei netaikomi pinigų surinkimo mokesčiai kūrėjams. Dėl šių priežasčių, „Contribee“ platforma gali tapti itin patraukli pinigų surinkimo priemone ir ne pelno siekiančioms organizacijoms – viešosioms įstaigoms, visuomeninėms organizacijoms bei paramų fondams. Lyginant su kitomis platformomis, „Contribee“ naudojantys kūrėjai kiekvieną mėnesį galės gauti net iki 30 % didesnes pajamas. Be to, vartotojams, t. y. kūrėjams bei fanams, bus pasiūlyta ir daugiau inovatyvių sprendimų, pavyzdžiui, vienkartinė parama, mokėjimas už konkretų įrašą, momentiniai pinigų mokėjimai, integruota asmeninė kūrėjo elektroninė parduotuvė, platus įmokų bei mokėjimo būdų pasirinkimas, turinio paieškos bei rekomendacijų įrankis ir dar daugelis kitų maloniai vartotojus nustebinsiančių funkcionalumų.
Sukaupta patirtis leidžia išvengti klaidų
Įdomu tai, jog už „Contribee“ stovinti komanda – toli gražu ne startuolių ekosistemos naujokai, o gerai rinką pažįstantys senbuviai. Tobulinti platformos idėją vaikinams padėjo „Kauno startuolių“ akceleratoriaus mentoriai, o čia sutikta lemtinga pažintis įkvėpė ryžto idėją paversti startuoliu. Vienas iš „Contribee“ komandos narių taip pat yra prieš trejus metus Kaune startavusios automatizuotos 24/7 nuotolinio tapatybės patvirtinimo B2B paslaugos, rinkoje geriau žinomos „iDenfy“ vardu, įkūrėjas – Gediminas Ratkevičius.
Paklaustas, kas skatina nesustoti vietoje ir kurti naujus produktus, jis sako, jog didžiausia paskata tampa dinamiškos rinkos tendencijos ir kartu atsirandančios naujos galimybės „Pastebime problemas, kurias galima išspręsti, šiuo atveju atkreipėme dėmesį į augantį skaičių jaunimo ar net vaikų, norinčių dirbti sau, kurti bei uždirbti iš savo pagrindinio pomėgio, o ne renkantis ribotas platformas iš esamos pasiūlos. Ši rinkos galimybė, kuri bus aktuali jaunosioms bei ateities kartoms, ir sužavėjo mūsų komandą.“ 2019-ais „iDenfy“ atiteko laurai „Kauno augančio verslo apdovanojimuose 2019“ kategorijoje „Kauno startuolis“, įmonė taip pat pelnė šių metų Fintech Lietuvos Startuolio apdovanojimą.
Paklausus apie tai, kokias žinias suteikia naujo startuolio paleidimas, komandos nariai tvirtina, kad visų išmoktų pamokų nepavyktų glaustai išvardyti – kiekviename žingsnyje vyksta diskusijos, sprendžiant tiek kokius veiksmus reikėtų atlikti formuojant komandą, tiek planuojant investicijų pritraukimą ar tarptautinės auditorijos pritraukimą.
„Dažniausia problema daugumos startuolių kelio pradžioje – pradinio kapitalo trūkumas. Pinigų reikia teisininkams, buhalterijai, programavimo darbams, marketingui, samdomų darbuotojų išlaikymui – iki pat pirmųjų pajamų ar pirmosios investicijos. Šioje vietoje mūsų patirtis leidžia išvengti didelių klaidų bei pasinaudoti jau turimais kontaktais, pirmiausia suburiant itin kompetentingą komandą – šiuo metu joje yra 6 specialistai, patirties sukaupę tiek pačių kurtuose startuoliuose, tiek dirbdami garsiose pasaulinėse kompanijose, tokiose kaip „Uber“ ar „Google“, – pasakoja M. Michalauskas.
Startuolio kūrėjai puikiai supranta, kad dažniausiai aukštos kompetencijos darbuotojams prisivilioti vien tik gero atlyginimo nepakanka, todėl vienu pagrindinių motyvacijos būdų tampa įmonės, kurioje jie dirba, akcijų dalis. Šiuo metu visi „Contribee“ komandos nariai yra ir įmonės akcininkai, todėl prie projekto motyvuotai dirba be jokio atlygio. Įmonė jau dabar yra nusprendusi skirti ir tam tikrą akcijų dalį ateities darbuotojams.
Šiuo metu pagrindinis startuolio komandos tikslas – sparčiai auginti platformos naudotojų, visų pirma kūrėjų, skaičių. Šis augimas bus pats svarbiausias kriterijus, parodysiantis būsimiems investuotojams, kad „Contribee“ sprendžia svarbias rinkos problemas, yra naudingas ir reikalingas kūrėjams.