2020 06 30

Britų investuotojas: motyvuoti kauniečiai yra nesustabdomi!

Daniel Hulme (nuotrauka iš „Satalia“ archyvo).

Didžiosios Britanijos kapitalo dirbtinio intelekto ir duomenų mokslo kompanijos „Satalia“ įkūrėjas Daniel Hulme atvirai ir nuoširdžiai dalijasi savo mintimis apie pagarbą, jaučiamą kauniečiams ir jų sugebėjimams, apie IT sektorių Kaune, čia atrastas galimybes bei jausmus, užplūstančius kaskart aplankius miestą.

Prieš beveik dešimtmetį keturių draugų Kaune įkurta „Data Dog“ savo veiklą pradėjo kaip internetinių puslapių ir e. prekybos sistemų kūrėja, o 2019 m. šią kauniečių įmonę po ilgametės partnerystės įsigijo Londono dirbtinio intelekto sprendimų vystytoja „Satalia”. Kauniečių profesionalumas, sėkmingai įgyvendinami vis sudėtingesni tarptautiniai projektai, solidus indėlis į nuosavų „Satalia” produktų vystymą, sklandi komunikacija, kultūriniai panašumai ir begalė kitų strateginių privalumų lėmė tai, kad viena lyderiaujančių dirbtinio intelekto organizacijų pasaulyje nutarė tapti ne vien kauniečių kliente ir partnere, bet viena verslo šeima.

Kas paskatino „Satalia“ investuoti Kaune?

Nuo pat pažinties pradžios kauniečiai mus sužavėjo savo kūrybiškumu, darbštumu, nuoseklumu, atsakomybe ir pareigingumu. Įsitikinome, kad kauniečiai yra ir bus kertiniai mūsų esamų ir būsimų produktų smegenys ir inovatoriai.

Ne mažiau svarbu ir tai, jog Kaunas – universitetinis miestas: čia sutikome talentų, kurių žinios bei pasiekimai yra išties įspūdingi, o motyvacija – pavydėtina. Siekiame įtraukti juos į inovatyvių produktų kūrimą bei plėtrą. Džiaugiamės gyvybinga ir sėkminga miesto startuolių, IT kompanijų ir akademine ekosistema. Sudėjus visa tai ir begalę kitų faktorių, neabejojame, kad Kaune yra kertinė mūsų dabartinės ir būsimos sėkmės dalis. Ir kalbu ne apie „darbo atlikimą“, bet apie maksimalų strateginį ir idėjinį kauniečių indėlį į mūsų sprendimus, produktus, procesus ir verslą.

Kokius pagrindinius pranašumus Jūs, kaip investuotojas, įžvelgiate Kaune ir jo regione?

Lietuviai Vakarų pasaulyje išsiskiria tuo, kad gerąja prasme yra „alkani“ – žinių, patirties, iššūkių. Jūs vis dar norite įrodyti Vakarų pasauliui savo stiprybes, tad dvigubai labiau stengiatės aktyviau domėtis, geriau pasiruošti, giliau analizuoti. Investuotojui tai reiškia stiprius talentus ir neįtikėtiną motyvaciją, virstančią puikiais rezultatais.

Negaliu nepagirti sklandžių ir paprastų sąlygų Lietuvoje kurti bei auginti verslą. Manau, bent mūsų srityje, Lietuva yra viena mažiausiai biurokratiškų valstybių pasaulyje, nemaža dalis viešųjų procesų yra skaitmenizuoti – tad linkiu jums nesustoti. Didžiulis postūmis IT ir dirbtinio intelekto raidai bei inovacijoms galėtų būti viešojo sektoriaus valdomų duomenų atvėrimo, sisteminimo bei naudojimo politika.

Kalbant konkrečiai apie kauniečius – maloniai stebina čia sutinkamas žmonių smalsumas, kūrybingumas bei verslumas. Motyvuoti kauniečiai yra nesustabdomi!

Kad jau pasukome link talentų temos, norisi paklausti, kaip vertinate ryšį tarp verslo ir akademinės bendruomenės Kaune?

Faktas, kad Kaunas yra universitetinis miestas, mano nuomone, sugebantis sėkmingiausiai Lietuvoje „eksportuoti“ mokslą. Man dar labiau patinka tai, kad šiame mieste yra bent kelios akademinės specializacijos: čia stiprios ne tik technologijos, bet ir, pvz., sveikatos mokslai. Manau, kad inovacijos jau seniai nebėra tik vienos srities objektas, daug perspektyvesnės yra sinergijos. Kitaip tariant, ne tiesiog „dirbtinis intelektas“, bet „dirbtinis intelektas sveikatos apsaugos srityje“. Nuoširdžiai tikiu, jog Kaunas turi neišsemiamą potencialą ir čia esama daug erdvės bendradarbiavimo stiprinimui.

Papasakokite, ką šiuo metu kuria ir kokiais darbais gyvena „Satalia Lithuania“ komanda?

Mūsų kuriami dirbtiniu intelektu grįsti produktai sprendžia sudėtingas matematines problemas bei padeda mūsų klientams, tarp kurių ir tokios kompanijos kaip „Tesco“, PwC, BBC, optimizuoti transporto, prekybos, žmogiškųjų išteklių ir kitų sričių veiklas ir procesus.

Štai JK mažmeninės prekybos gigantė „Tesco“ naudoja „Satalia Delivery“ kurjerių maršrutų planavimo ir optimizavimo įrankį, kuris padeda padidinti prekių pristatymo mastus bei tikslumą, pagerinti pirkėjų pasitenkinimą, taip pat sumažinti degalų sąnaudas, nuvažiuojamų kilometrų kiekį ir gamtos pėdsaką.

Noriu didžiausias pagiras ir padėkas perduoti Kauno komandai, dirbančiai su šiuo produktu. Koronaviruso akivaizdoje,  e. prekybos apimtims išaugus dvigubai kone per naktį, mūsiškiai  atkakliai dirbo, kad išvengtų bet kokių sistemos sutrikimų ir padėtų ženkliai išplėsti klientų verslo apimtis.

Taip pat, pastebėję, jog prekių pristatymas tą pačią dieną verslams tapo prioritetu, nusprendėme imtis naujo produkto „Satalia Delivery Same Day“ kūrimo, atveriančio naujų galimybių planuojant, optimizuojant pristatymus tą pačią dieną, bei sudarant dinaminę kainodarą.

Kitas didysis mūsų produktas, kurį vystome ir Kaune, yra „Satalia Workforce” – darbo pamainų ar komandinio darbo planavimo ir optimizavimo įrankis. Iliustruosiu paprastu pavyzdžiu: profesinių paslaugų kompanijose gali dirbti keli tūkstančiai darbuotojų su unikaliais įgūdžiais bei kompetencijomis, atostogų grafikais ir prioritetais, atstumais iki namų ar klientų ir panašiai. Suformuoti optimalias komandas, pamainas ir grafikus atsižvelgiant į minėtus faktorius yra milžiniška matematinė ir optimizavimo problema, kurią „Workforce” sėkmingai sprendžia.

Kaip dažnai pats apsilankote Kaune ir kokį jį regite?

Kaune lankausi bent keletą kartų per metus ir visada atvykstu su didžiausiu malonumu, kaskart laukdamas, ką naujo pavyks atrasti šį kartą. Turiu savo pamėgtas vietas, jau nebeklausinėju kelio (bent jau Senamiestyje), tad čia jaučiuosi it namie. O ir atvykstu ne pas kolegas, bet pas draugus. Ne kartą čia lankėsi ir mano šeima.

Pastebėjau, kaip Kaunas pastaraisiais metais pradėjo aktyviau išnaudoti savo milžinišką kultūrinį, socialinį ir gyvenimo kokybės potencialą. Miestas tapo gražesnis, gyvybingesnis, atviresnis, tiesiog europietiškesnis. Manau, kad Kaunas per pastaruosius 5 metus parodė pavyzdį kitiems Lietuvos ir pasaulio miestams, kad sąlyginai nedideli, bet gyventojams svarbūs ir matomi pokyčiai gali sukurti milžinišką poveikį, kuris virsta noru čia būti, kurti.

Patikėkite, investuotojai tiki ne vien matematika. llgalaikiškai žiūrintys ir aukštą pridėtinę vertę kuriantys verslininkai tiki regionais, kurių gyventojams gera būti, lengva augti, tobulėti, bei malonu leisti laiką mieste. Manau, kad Kaunas šiose srityse padarė didelį ir gerai matomą progresą. Dabar labai svarbu nesustoti ir tobulėti toliau, nes kiti miestai bei regionai taip pat nemiega.

„Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

„Satalia Lietuva“ nuotraukos.

 

Susiję straipsniai