Iš Kauno – žaidimų kultūros sklaida visai Lietuvai

Apie tai, kad Kaunas yra tikrasis Lietuvos žaidimų kūrėjų industrijos lopšys ir „geimeriškos“ kultūros centras, liudija ne tik čia įsikūrusios sėkmingos žaidimų kūrėjų studijos, specializuoti žiniasklaidos kanalai, bet ir aktyvi žaidimų kūrėjų bei žaidėjų bendruomenė, organizuojanti tūkstančius lankytojų ir dalyvių pritraukiančius masinius renginius – nuo Kauno Halę užtvindančių žaidėjų „Lan Party“, iki didžiausio Baltijos šalyse žaidimų kultūros konvento „GameOn“. Apie Kauną, jo žaidėjus, žaidimų kūrėjus ir iš Kauno sklindančią žaidimų kultūros sklaidą regione kalbamės su vienu iš „GameOn“ organizatorių Šarūnu Kubiliumi.

 

Kauno žaidėjų ekosistema: aktyvi ir bendradarbiaujanti

Viena sparčiausiai augančių ir daugiausiai žaidimų išleidžiančių studijų Lietuvoje „TutoTOONS“, inovacijų ir skaitmeninių produktų kūrėjai „SneakyBox“, tvirtą poziciją rinkoje užimantys „Tiny Labs Production“ – tai tik keli Kaune gimę ir seniai Lietuvos sienas peržengę, pasaulio žaidėjams žinomi vardai.

„Kaune iš tiesų yra puikiai išsivysčiusi žaidimų kultūros ekosistema: turime nemažai žaidėjų, Kauno technologijos universitetą, skiriantį daug dėmesio IT specialistų ruošimui, tai yra paranku žaidimus kuriančioms kompanijoms, nuolat besidairančioms naujų darbuotojų. Nenuostabu, kad įmonės, dirbančios šioje srityje, dažniau priima sprendimus kurtis ne kur kitur, o būtent Kaune“,– sako Š. Kubilius.

Žaidimų kultūrą skleidžia net dvi Kaune veikiančios redakcijos, rašančios tik apie žaidimus: „Žaismo DNR“ ir „Games LT“. Jau šešioliktus metus Kauno sporto halę užplūsta žaidėjai kompiuterinių žaidimų festivalyje-maratone „InfoShow Lan Party“, ir ne atsitiktinai būtent kauniečiai organizuoja didžiausią ne tik šalyje, bet ir regione renginį „GameOn“.

Pasak Šarūno, žmonės šioje ekosistemoje yra susitelkę į bendruomenę daug labiau nei kitose

verslo srityse: „Dažnai organizuojami žaidimų kūrėjų barbekiuvakarėliai, populiarūs žaidimų kūrėjų hakatonai ir game jam’ai, kuriuose susirinkę dalyviai per tam tikrą laiką nuo nulio kuria žaidimus. Šios bendruomenės saitus tvirtina Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, o prie susitikimų noriai jungiasi žaidimų žiniasklaidos atstovai“.

 

Populiarumas pranoko optimistiškiausius lūkesčius

Būtent kauniečių galvose gimė idėja suorganizuoti „GameOn“, išaugusį iki milžiniško, keliolika tūkstančių lankytojų per dvi dienas sutraukiančio renginio.

„Galima sakyti, kad „GameOn“ kilo iš dviejų susijungusių atšakų – spaudos kanalo „Žaismo DNR“, kurie aktyviai keliavo po įvairius pasaulyje vykstančius renginius ir jau seniai galvojo, kad kažko panašaus reikėtų Lietuvoje, ir „Lan Party“ žaidimų maratonų organizatorių,“ – pradžią prisimena Šarūnas.

Taip prieš ketverius metus gimė „GameOn“, grandiozinis konventas, kur susilieja daugialypės žaidimų industrijos sritys, ir kuriam dešimties žmonių komanda ruošiasi visus metus.

Beje, pasak Šarūno, organizuojant pirmąjį „GameOn“, tikrai netrūko skeptikų, netikėjusių, kad įmanoma sukelti tokį masinį susidomėjimą žaidimų kultūra: „Manau, kad anuomet organizuodami renginį patys komandos nariai nesitikėjo tokios sėkmės: vien pirmaisiais metais per vieną dieną buvo sulaukta 7 tūkstančių lankytojų, o visi norintieji netilpo į „Siemens“ areną“.

Tokia buvo pradžia, įkvėpusi judėti į priekį: plėtėsi erdvės, augo lankytojų srautai: 2016 metais „GameOn“ per dvi renginio dienas sulaukta 14 tūkstančių lankytojų, o 2017 metais – jau 16 tūkstančių. Šiemet organizatoriai optimistiškai tikisi sulaukti apie 18-20 tūkstančių žmonių.

 

Nuo simfoninio orkestro, iki verslo susitikimų sistemos

Šiemet „GameOn“ organizatoriai žada išsaugoti pagrindinį renginio veiklų stuburą ir pasiūlyti reikšmingų naujovių: lankytojų lauks edukacinės erdvės, užsiėmimai šeimai, didžiausia regione konferencija (tarp kurios svečių – ir pats Rami Ismail, dar vadinamas „žaidimų kūrėjų Steve’u Jobse’u“), elektroninio sporto turnyrai, naujausių technologijų paroda.

„Praėjusiais metais įgyvendinome visos mūsų komandos svajonę – suorganizavome simfoninio orkestro atliekamą žaidimų muzikos koncertą. Bendradarbiaudami su Kauno Vytauto Didižiojo universiteto kameriniu orkestru, sugebėjome rasti bendrą kalbą ir bendrą idėją: išplėtus orkestro sudėtį iki simfoninio, buvo atliekamas beveik dvi valandas trukęs žaidimų muzikos koncertas. Įspūdžio būta tokio stipraus, kad teko matyti, kaip klausydamiesi puikiai pažįstamos mėgstamų žaidimų muzikos, ašarą braukė ir solidūs vyrai“,– prisimena  Šarūnas.

Šiemet koncertas sugrįžta su nauja jėga: prie simfoninio orkestro prisijungs 70 žmonių mišrus choras „Jaunystė“, tad pasirodymas turėtų būti išties nepamirštamas.

Tarp kitų šiųmečių naujovių – žaidimų kūrėjams svarbi Verslo erdvė: verslo klientams skirta susitikimų sistema: „Skiriame ją Lietuvos žaidimų kūrėjų tobulėjimui, kad jie galėtų susitikti su Europos daug pasiekusiais šios srities specialistais.“

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija