2018 08 21

„Data Dog“: auganti konkurencija negąsdina, bet verčia pasitempti

Nuotraukos: „Data Dog“ archyvas

2012 metais Kaune įkurta „Data Dog“ prasidėjo kaip trijų bičiulių komanda, kūrusi e-komercijos sprendimus – nuo elektroninių parduotuvių, iki internetinių svetainių. Kaip sako vienas iš tos komandos narių, įmonės „Data Dog“ vadovas Domas Janickas, augant klientų poreikiams ir patiems tobulėjant kaip programinės įrangos kūrėjams, keitėsi ir įmonės atliekami darbai. Šiandien su partneriais „Satalia“ per šimto profesionalų komandą visoje Europoje vienijančios įmonės vadovas tvirtina, kad Kaunas išlieka patrauklia technologinio profilio įmonės veiklos vieta, o auganti konkurencija visai negąsdina.

 

„Nuo to, kas vyko 2012-taisiais, šiandien esame nuėję labai toli: kuriame specifiškai pritaikytą, neretai dirbtinio intelekto (DI) technologijomis grįstą programinę įrangą, skirtą organizacijų resursų planavimui, tiekimo grandinės valdymui, planuojant pardavimus ar atliekant klientų aptarnavimo operacijas“.

Kauno Senamiestyje įsikūrusi įmonė šiems darbams atlikti buria multifunkcines komandas iš programuotojų, duomenų analitikų, matematikų, produktų vystymo vadovų. Žmonių, dirbančių ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje: „Šiandien veiklą vykdome kartu su užsienio partneriais, tad nors Kaune dirba 44 darbuotojai, iš tiesų esame 100 žmonių jungtinė komanda, išsibarsčiusi visoje Europoje – Lietuvoje, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Liuksemburge ir Graikijoje“.

Pasak D. Janicko, nuo pat pradžių „Data Dog“ įkūrėjus domino tiek technologijos, kaip sritis, tiek verslo sprendimai. Todėl pradėta veikla leido ne tik dirbti su technologijomis, jų pritaikymu, bet ir kartu būti šalia kitos labai patinkančios srities – verslo problemų supratimo, išanalizavimo, sprendimų radimo ir, jei įmanoma, jų automatizavimo.

 

Svarbi misija – partnerystė su universitetu

Tiek Domas, tiek kiti kompanijos įkūrėjai – kauniečiai, todėl steigti įmonę būtent Kaune buvo natūralu ir savaime suprantama. Juo labiau, kad miestas nuo pat kompanijos įsikūrimo galėjo pasiūlyti puikių į technologijas orientuotų talentų ir bendradarbiauti linkusią akademinę bendruomenę.

„Žinoma, Kaunas turi ir kitų savo privalumų – pavyzdžiui, kompaktiškumą: kai per keliolika minučių iš biuro senamiestyje galiu nukakti į oro uostą ir skristi pas klientus – tai vienas iš tų subtilių, bet patrauklių pliusų,“ – pasakoja „Data Dog“ vadovas.

Svarbu ne tik imti, bet ir duoti: todėl „Data Dog“ bendradarbiauja su Kauno technologijos universitetu (KTU), kasmet į rinką išleidžiančiu kelis šimtus technologijų specialistų.

„Mes prisidedame prie studentų edukacijos, suprasdami, kad tik dalindamiesi praktinėmis žiniomis ir kasdienio darbo situacijomis prisidėsime prie to, kad universitetą baigęs žmogus žinos, kaip viskas vyksta ne tik teoriškai, bet ir realiame kasdieniame darbe. Mūsų kompanijos darbuotojai vyksta  į universitetą, skaito paskaitas, organizuoja praktines užduotis ir turi priskirtas grupes žmonių, kuriems padeda vykdyti semestro projektus ir tapti geresniais specialistais. Pagrindinis tikslas – papasakoti ir parodyti, su kokiomis technologijomis dirba kompanijos: juk technologijos tobulėja taip greitai, kad mokymo programos nespėja vytis tendencijų. Vienas mūsų lūkesčių, kad mes, investuodami savo laiką ir dalindamiesi žiniomis su studentais, po to turėsime galimybę su dalimi jų dirbti ateityje“.

 

Didžiuojasi ne tik kuriamais produktais, bet ir organizacijos kultūra

Paprašytas papasakoti apie didžiausius „Data Dog“ pasiekimus, D. Janickas išskiria du pjūvius: vienas – technologijos, kitas – pati organizacija.

„Iš organizacinės pusės mūsų svarbiausias pasiekimas, be abejo, yra puikios darbo patirties kompanijoje darbuotojams sukūrimas. Didžiuojamės, kad esame itin atviri kompanijos viduje, dalindamiesi informacija – įskaitant ir finansinę – turėdami aiškią tobulėjimo schemą, atvirus darbo užmokesčius, kai visi žino, kiek kas uždirba, turėdami didelį kolegų įsitraukimą, kai galime nemažą dalį sprendimų priimti kartu.

Iš technologinės pusės šiuo metu pagrindinė mūsų veikla yra nuosavo produkto kūrimas su partneriais iš Jungtinės Karalystės. Plėtojame maršrutų planavimo ir optimizavimo sprendimą, kurį esame įdiegę kelioms stambioms Didžiosios Britanijos kompanijoms. Šiam produktui tenka daugiausiai dėmesio ne tik iš kūrėjų, bet ir iš technologinės bendruomenės: jau šiemet gauti keli apdovanojimai – už geriausią dirbtinio intelekto produktą transporto ir logistikos srityje.“

Žvelgdamas į priekį įmonės vadovas tikisi plėtoti perspektyviausius produktus ir pasiūlyti vis daugiau optimizacijos sprendimų tiek Europos, tiek lokaliai Lietuvos rinkai: „Pavyzdžiui, laukia labai įdomus projektas – kursime programinės įrangos sprendimus, skirtus vienos Jungtinės Karalystės vaikų ligoninės veiklos optimizavimui. Mūsų užduotis bus sukurti produktą, kuris kuo optimaliau planuos ligoninės personalo darbo grafikus ir leis geriau išnaudoti infrastruktūrą, nuo palatų, iki operacinių. Tai bus vienas emociškai įdomiausių ir geriausių dalykų, prie kurių esame prisidėję savo darbais. Įdomu, kur tai nuves.“

 

Auganti konkurencija negąsdina

Tai, kad Kauną, kaip didžiulį potencialą technologinio profilio įmonėms turintį miestą regi vis daugiau užsienio investuotojų, D. Janickas vertina palankiai ir konkurencijos nebijo.

„Mes ilgą laiką gyvenome kiek lengviau ir ramiau nei mūsų srities kolegos/konkurentai Vilniuje. Pastaraisiais metais vis daugiau technologijų kompanijų atranda Kauną ir jame kuriasi. Ką tai reiškia mums? Tiesiog verčia pasitempti. Suvokiame, kad taip turi būti ir tai yra tik į gera. Tikiu, kad visi, kurie ateis dirbti į Kauną, bendradarbiaus su aukštosiomis mokyklomis, šios gaus daugiau paramos ir galės dar efektyviau ugdyti naujus talentus. Tuo pačiu, manau, tai populiarins ir srities pasirinkimą: kuo daugiau galimybių matys jauni žmonės, tuo daugiau jų rinksis technologijų kryptį ir norės tobulėti – tad turėsime galimybę augti ir mes,“ – teigė „Data Dog“ vadovas Domas Janickas.

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija

Susiję straipsniai