2020 11 16

„Fi Clinica“: naujas etapas plastinėje chirurgijoje – ir Kauno medicininio turizmo rinkoje

Nuotrauka: A. Aleksandravičius.

 

Vos prieš pusmetį šalia Ąžuolyno duris atvėrusios vienos didžiausių plastikos chirurgijos klinikų „Fi Clinica“ steigėjai Kauną norėtų matyti kaip ryškų medicininio turizmo tašką ne tik regiono, bet ir Europos žemėlapyje, neabejodami, kad tam yra visos prielaidos. Jau šiandien per 50 proc. klinikos klientų sudaro iš užsienio šalių atvykę pacientai, kurių komfortiška viešnage Lietuvoje pasirūpinama nuo pirmojo skambučio – iki išlydėjimo į oro uostą.

 

Vienos didžiausių plastinės chirurgijos klinikų Lietuvoje ir Baltijos šalyse „Fi Clinica“ įkūrėjai – medicinos ir verslo profesionalai, save vadinantys tikrais Kauno patriotais.

„Kodėl tokia klinika įsikūrė būtent Kaune? Visų pirma todėl, kad steigėjai – Kauno patriotai, čia gimę, užaugę ir neketinantys šito miesto iškeisti į jokį kitą,“ – šypsosi verslininkas Robertas Jocius, kartu su klinikos sumanytojais, didžiulės patirties chirurgais Vygantu Kaikariu ir Donatu Samsanavičiumi, į naująją kliniką investavę 5 mln. eurų ir vadinantys tai nauju Lietuvos plastinės chirurgijos etapu.

Nuotrauka: „Fi Clinica“.

Paklaustas, kuo labiausiai didžiuojasi šiame projekte, klinikos akcininkas R. Jocius nedvejodamas atsako: itin aukšto lygio ir stiprios motyvacijos specialistais.

„Pakanka pažvelgti į vartotojo psichologiją: kada jis pasirenka kliniką? Tuomet, kai ji atitinka vartotojo lūkesčius, pataiko į jo svajones, sprendžia jo problemas, gali įgyvendinti konkretų norą gyventi ir atrodyti kitaip. Žmogus tampa mūsų klientu tuomet, kai atsiranda pasitikėjimas vieni kitais, kai vartotojas patiki, kad iš tiesų esame tie, kurie gali geriausiai įgyvendinti jo svajonę. O tokį pasitikėjimą gali pelnyti tik asmeninis kontaktas – t. y. personalas su savo kompetencija, kokybe, žmogiškomis savybėmis, nuoširdumu. Štai kas svarbiausia medicinos versle. Visi kiti dalykai – tik palydintys šį, svarbiausiąjį.“

Kita vertus, ne tik suburtas 120 žmonių kolektyvas, bet ir pati klinika jau yra tapusi naujojo plastinės chirurgijos etapo Lietuvoje veidu: architekto Viliaus Adomavičiaus suprojektuotame trijų aukštų pastate, 2 800 kvadratinių metrų plote, veikia 4 operacinės, 15 palatų, yra 20 gulimų lovų. Čia sukurta aukščiausius europinius standartus atitinkanti infrastruktūra, kokios, klinikos akcininkų tvirtinimu, analogo Europoje dar reikėtų gerai paieškoti.

Ir tai nestebina žinant, kad už klinikos įkūrimo stovi tikri savo srities profesionalai, labai gerai suprantantys, ko reikia, kad medicinines paslaugas teikianti įstaiga būtų patogi ir patraukli tiek vartotojui, tiek čia dirbančiam žmogui. Projekto flagmanu vadinamas mikrochirurgas Vygintas Kaikaris prisipažįsta ilgus metus nešiojęsis klinikos viziją, o naują standartą kurti jam ir dr.  D. Samsanavičiui padėjo su laiku ateinantis supratimas, ko reikia paslaugos vartotojui, šiuolaikinei rinkai ir apskritai šiai profesijai, kad ji galėtų žengti į priekį kokybės prasme.

„Paprastai plastinė chirurgija – labiau amatininkų verslas: dažnai pavieniai chirurgai steigia savo nedideles klinikas. Tuo tarpu mūsų klinikos dydis ir inovatyvumas suteikia privalumų, nes visų pirma įkvepia daugiau pasitikėjimo vartotojui. Čia ne tik jauku būti, užtikrinamas pilnas servisas, bet ir gaunamas visas paslaugų kompleksas, o po vienu stogu sutelktos įvairių sričių kompetencijos leidžia klientui gauti visapusišką konsultaciją ir situacijos įvertinimą,“ – tvirtina R. Jocius.

Nors pavasarinė pandemijos banga nukėlė klinikos atidarymą iš kovo į gegužę ir kiek pakoregavo veiklos planus, vis dėlto tendencija, kad apie pusę „Fi Clinica“ klientų sudaro atvykusieji iš užsienio, išliko. Pasak R. Jociaus, tai yra svarbi klinikos veiklos kryptis, o klientų pritraukimui ir visapusiško serviso užtikrinimui skiriamas didelis dėmesys. Daugiausiai klientų  „Fi Clinica“ sulaukia iš Danijos, Jungtinės Karalystės ir Airijos, taip pat Norvegijos, Švedijos, Vokietijos, Rusijos, Izraelio, JAV ir kitų šalių.

„Užsienyje labiau žinomas ne tiek mūsų klinikos vardas, kiek mūsų specialistai, t. y. užsienio klientai visų pirma atvažiuoja pas puikias rekomendacijas pelniusį profesionalą. Asmeninių rekomendacijų klausimas šiame versle labai svarbus, ypač užsienio pacientams, kuriems tenka skristi į svetimą šalį,“ – paaiškina R. Jocius.

Klinika teikia plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos, odontologijos, bariatrinės chirurgijos, dermatologijos, ortopedijos paslaugas, o tarp populiariausių operacijų išlieka krūtų korekcija ir pilvo plastika. Tiesa, iš užsienio atvykę pacientai vieno vizito metu stengiasi užsisakyti kompleksinę paslaugą – kad vienu metu būtų padaryta daugiau. Tarkime, labai populiari paslauga „Mommy Makeover“ – kai vienos operacijos metu atliekamas tiek krūtinės, tiek pilvo raumenų koregavimas.

Nuotrauka: „Fi clinica“.

Prie užsienio pacientų pritraukimo prisideda ir tos šalies kalba kalbantys bei ten dirbę aukšto lygio profesionalai, sugrįžtantys darbuotis į Lietuva: būtent taip į „Fi Clinica“ neseniai grįžo plastikos chirurgas Justinas Grašys, baigęs rezidentūrą ir iki šiol dirbęs Vokietijoje.

„Smagu matyti, kad geri specialistai ne tik išvažiuoja iš Lietuvos, bet ir vis dažniau į ją sugrįžta, parsiveždami patirties, kontaktų ir užsitarnautą vardą. Tokie žmonės padeda užsienio klientams atrasti ne tik mūsų kliniką – bet ir Kauną. Tai miestas, kuriam metas dar aktyviau save pozicionuoti kaip medicininio turizmo kryptį – juolab kad čia turime labai stiprią mokyklą – Lietuvos sveikatos mokslų universitetą, ir jo puikiai parengtus aukščiausio lygio specialistus,“ – sako R. Jocius.

Pasak verslininko, šiuo metu tenka įdėti nemažai įdirbio, kad medicininio turizmo rinka veiktų sklandžiai: „Savo versle jau esame susikūrę pilną infrastruktūrą: klientų pasitikimas, nuvežimas, apgyvendinimas – iki pat išlydėjimo ir tolimesnės priežiūros bei, prireikus, konsultacijų partnerių centruose tose šalyse, į kurias sugrįžta pacientai. Mūsų bendras noras ir matymas – kad užsienietis šalyje ir mieste išbūtų kuo ilgiau. Neretai operacijoms žmonės atvyksta ir su lydinčiais asmenimis – kuriems taip pat siekiame pasiūlyti nedidelių paslaugų, kad būtų gera čia viešėti, pagaliau, kad svečiai gautų ne tik medicininę paslaugą, bet ir pasisemtų gerų, malonių įspūdžių. Miestui ir šaliai tai tik į naudą!“

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

 

Susiję straipsniai