2018 08 16

Kauniečiai technologijų kūrėjai užsienio talentus prisivilioja nuoširdumu ir atvirumu

Nuotrauka: „Helis“ archyvas

Vos per kelerius metus KTU „Startup Space“ pirmuosius žingsnius pradėjęs startuolis „Helis“ išaugo į rimtą ne tik Lietuvos, bet ir pasaulinės rinkos žaidėją: specifinę programinę įrangą su kompiuteriniais žaidimais ir elektroniniu sportu susijusiems verslams kurianti įmonė, subūrusi solidžią per šimto žmonių komandą, praėjusių metų pabaigoje nutarė pasukti nuosavų produktų vystymo keliu ir netrukus rinkai pasiūlys naujos kartos kompiuterinių žaidimų platinimo platformą. Prie kompanijos augimo ir plėtros nemaža dalimi prisideda ne tik Lietuvos, bet ir sėkmingai pritraukti užsienio talentai.

 

Atviliojo nuoširdumu ir atvirumu

Vienas jų – „Helis“ grupės marketingo vadovas Daniel Postiga. Kilęs iš Portugalijos, Lisabonoje baigęs rinkodaros verslo komunikacijos mokslus, rinkodaros profesionalo karjerą auginęs Budapešte, Varšuvoje ir, pagaliau, „Helio“ vadovų didelio entuziazmo ir šilto asmeninio požiūrio dėka atviliotas į Kauną. Šiandien Daniel dalijasi savo turtinga patirtimi su „Helio“ komanda ir vadovauja visos grupės marketingui.

„Paskutinėje savo darbovietėje Lenkijoje viename renginyje sutikau „Helio“ vadovus. Netrukus lietuviai pasiūlė atvykti į Kauną ir dirbti kartu. Žinoma, tuo metu mano atsakymas buvo trumpas – ne. Net minčių neturėjau keltis į man visai nepažįstamą Lietuvą, – pirmuosius pokalbius prisimena Daniel. – Pradėjęs googlinti apie Lietuvą, pirmiausia susidūriau su informacija, kuri man nepasirodė labai patraukli: tarkime, „Youtube“ paieškoje įvedus  „Lietuva“, mačiau filmukus apie Vilniaus taksi vairuotojus, plėšiančius pinigus iš naivių užsieniečių.“

Pakeisti nuomonę padėjo Danielį nustebinęs nuoširdus ir asmeniškas „Helio“ vadovų kreipimasis.

„Jie mane pakvietė neįpareigojančio vizito į Kauną: tiesiog susipažinti su kompanija, miestu, Lietuva, jos žmonėmis – ir jau tuomet dar kartą pagalvoti apie sprendimą. Toks šiltas ir asmeniškas priėjimas prie samdomo žmogaus man pasirodė be galo unikalus – nežinau, ar tai lietuviško būdo, ar konkrečiai „Helio“ vadovų savybė, bet ji mane papirko – ir štai aš čia, Lietuvoje“.

Atvykusio į Kauną Danielio laukė dar daugiau netikėtumų, visiškai paneigusių skeptišką išankstinį nusistatymą: „Pamačiau modernų biurą, pilną jaunų, entuziastingų žmonių. Visi aplink kalbėjo puikia anglų kalba – jų net akcentas mažesnis nei mano!Priėmęs sprendimą keltis į Kauną, niekada nepasigailėjau – dirbu su itin talentingais žmonėmis, atvirais naujoms idėjoms, drąsiai išbandančiais naujoves. Gyvenu patogiame, visus mano poreikius tenkinančiame mieste, turiu savo mėgstamas vietas ir draugų ratą. Be to, net mano žmona sako, kad čia yra visos sąlygos kokybiškai gyventi ir kurti šeimą,“ – gerų žodžių Kaunui negaili portugalas.

 

Tarptautinė patirtis – būtina sėkmingam kompanijos augimui

Pasak „Helio“ direktoriaus Vyčio Uoginto, kuriamam sudėtingam didelės apimties produktui reikalingos kompetencijos, patirtis ir ryšiai kompiuterinių žaidimų kūrimo bei platinimo industrijoje, o tuo galinčių pasigirti žmonių Lietuvoje nėra itin daug.

„Helį“ visada domina aukščiausios klasės programuotojai, produkto vystytojai, tarptautinės rinkodaros specialistai, dizaineriai, naudotojo patirties specialistai, mokėjimų bei saugumo ekspertai ir verslo plėtros profesionalai su patirtimi kompiuterinių žaidimų sektoriuje, o tokių specialistų paieškos Lietuvoje taip pat nėra lengvos. Pagaliau, naująją žaidimų platformą bendrovė planuoja paleisti bendradarbiaudama su partneriais Pietų Korėjoje ir galimai Kinijoje, todėl šias rinkas suprantančių specialistų daugiau randame už Lietuvos ribų. Dėl šių priežasčių esame suinteresuoti užsienio specialistų pritraukimu į Lietuvą ir Kauną,“ – sako Vytis Uogintas.

 

Užsieniečius įmonė pritraukia tiek per asmeninius ryšius, tiek per kitus, tradicinius kanalus.

„Sudėtinga tai, kad daugelis vis dar nieko nežino apie gyvenimo Lietuvoje kokybę: laisvalaikį, pramogas, infrastruktūrą šeimoms ir kitus svarbius dalykus už biuro ribų. Lietuva užsieniečių vis dar nėra suvokiama kaip šalis, į kurią „automatiškai“ norėtųsi važiuoti gyventi. Esame tikri, kad daugeliu aspektų gyvenimo kokybė čia nenusileidžia tokioms svajonių šalims kaip Švedija ar Šveicarija, čia gausu ir tarptautinės karjeros galimybių, tačiau apie visa tai turime pasakoti ir įtikinėti tikriausiai šimtą kartų išsamiau nei minėtų šalių kompanijos. Galiausiai, nors skambės banaliai, užsienio specialistams svarbus efektyvus transportas: pradedant viešuoju ir baigiant oro bei sausumos transporto keliais, o šiais klausimais mūsų šalis tikrai dar turi ką nuveikti,“ – apie darbuotojų iš užsienio pritraukimo iššūkius pasakoja V. Uogintas.

Vis dėlto, pasak pašnekovo, džiugina tai, kad iš profesinės pusės Lietuva pasaulyje jau neblogai žinoma, nuolat minima kaip stipri informacinių technologijų valstybė ir kaip viena blockchainpionierių. Tai puiki žinia ne tik jau veikiantiems verslams, bet ir besikuriantiems startuoliams ar dar tik apie verslą svajojantiems jauniems žmonėms: „Patys būdami Kauno startuolių skatinimo inkubatoriaus – KTU StartupSpace – alumnais ir pirmaisiais savo veiklos metais jautę didelį universiteto bei miesto palaikymą, iki šiol stebime ir labai teigiamai vertiname „Kauno startuolių“ programą. Galime tik patvirtinti, kad dėl savo stiprios ir gausios akademinės bendruomenės ir techninių kompetencijų Kaunas yra itin perspektyvus plėtoti tiek startuolius, tiek brandžius technologijomis grįstus verslus. Džiaugiamės lygiagrečiai vykstančia sparčia paslaugų centrų plėtra: tai puiki terpė jaunuoliams įgyti kompetencijų, pamatyti dešimtmečius veiklos ir šimtus rinkų vienijančią technologijų verslo patirtį. O esant norui, galimybėms ir aistrai – su visa šia patirtimi puikioje aplinkoje imtis ir savo verslo“.

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija

Susiję straipsniai