Tutotoons Verslas
„Kaunas IN“
2019 03 28
Kauniečiai „TutoTOONS“ išaugę startuolių marškinėlius tapo subrendusiu verslu

Vaikystės ir studijų metų hobį pavertę verslu, savo veiklos modelį jie keitė net kelis kartus. O atradę sėkmingiausią ir išsigryninę kryptis, šiandien planuoja nei daug, nei mažai: būti geriausiais vaikiškų žaidimų kūrėjais pasaulyje. Vienu sėkmingiausių Kauno startuolių laikomas „TutoTOONS“ šiandien jau save vadina brandžiu verslu, išaugusiu iš startuolio apibrėžimo ir stojančiu greta tokių rinkos milžinų kaip „Disney Mobile“ ar „Barbie“.

 

„TutoTOONS“ užuomazgos prasidėjo prieš dešimtmetį, kai du jauni kauniečiai – Mantas Radvila ir Mantas Kavaliauskas – įkūrė įmonę ir ėmė kurti edukacinius žaidimus Lietuvos mokykloms.

„Greitai paaiškėjo, kad Lietuvos rinka pernelyg maža, todėl pradėjome dairytis galimybių kurti produktus platesnei auditorijai. Maždaug penktais veiklos metais teko vykdyti įdomų projektą – kartu su Ugdymo plėtotės centru kurti skaitmeninę mokymo priemonę, kurią sudarė daugiau nei 200 mokomųjų objektų. Tuomet, per ganėtinai trumpą laiką, sukūrėme daug žaidimų ir pastebėjome, kad daugelis jų sudaryti iš panašių esminių elementų, kuriuos programuotojams teko kurti vis iš naujo. Procesas atrodė neefektyvus, bet kilo minčių, kaip jį pakeisti. Štai taip gimė idėja sukurti nesudėtingą žaidimų ir filmukų kūrimo įrankį,“ – veiklos pradžią prisimena „TutoTOONS“ bendraįkūrėjas Mantas Radvila.

Taip atsirado pirmoji jų veiklos kryptis: padėti mokytojams kurti edukacinius filmukus su patogesniu ir daugiau galimybių suteikiančiu įrankiu nei elementarus „PowerPoint“. „Taip 2013 metais ir gimė „TutoTOONS“ – trumpinys iš „Tutoring Cartoons“, reiškiančio „mokomieji filmukai“. Tiesa, po pirmųjų pristatymų viešai, idėją teko koreguoti: sudalyvavę startuolių renginyje Barselonoje „Startup Weekend“, kurio metu gryninama idėja ir kuriamas produktas, supratome, kad mūsų produktas pernelyg sudėtingas ir specifinis, kad daug paprasčiau ir perspektyviau siūlyti kurti žaidimus visiems. Tuomet pakreipėme savo verslą kita linkme – pasiūlėme rinkai žaidimų kūrimo įrankį,“ – pasakoja M. Radvila.

Beje, pasak įmonės vadovo, pats perėjimas prie „TutoTOONS“ įmonei buvo lengvesnis, nes jau buvo susibūrusi komanda, sukaupta žinių ir reikalingo pradinio kapitalo.

 

Nuo startuolio – į subrendusią įmonę

Ar šiandien „TutoTOONS“ vis dar vadintinas startuoliu? Manto nuomone – jau nebe.

„Man atrodo, kad mes jau perėjome iš startuolio į brandžios įmonės stadiją. Manyčiau, statusas pasikeičia tuomet, kai tampa ganėtinai aišku, koks yra įmonės produktas, kas jos klientai ir koks verslo modelis. Galvoju, kad mūsų startuoliškasis periodas baigėsi, kai trečią kartą pakeitėme savo veiklos kryptis – nusprendę nebetiekti žaidimų kūrimo įrankio ir vietoje to patys kurti žaidimus. Todėl šiandien „TutoTOONS“ jau vadinčiau subrendusiu verslu“.

Kelerius metus „TutoTOONS“ pozicionavo save kaip įrankį žaidimams kurti žmonėms, neturintiems jokių programavimo žinių. Natūralu, kad didžioji dalis klientų buvo profesionalūs ir mėgėjai iliustratoriai, grafikos specialistai. Nemažą būrį tokių klientų padėjo suburti patrauklus įmonės verslo modelis: naudojimasis įrankiu nieko nekainuodavo, bet iš sukurtų žaidimų gautas pajamas įrankio savininkai ir žaidimo kūrėjai dalindavosi per pusę.

„Problemos prasidėjo tuomet, kai susidūrėme su greitai išblėstančiu tokių žaidimų kūrėjų entuziazmu: sugebėdavome prikalbinti žmones pradėti projektus, bet ne juos pabaigti. Teko skirti daugybę resursų, kad per atstumą įtikintume ir motyvuotume žmones užbaigti pradėtą žaidimą. Vienu metu turėjome apie šimtą tokių kuriamų ir numestų žaidimų, kuriems pabaigti trūko visai nedaug,“ – netikėtai iškilusius sunkumus prisimena Mantas.

Teko pripažinti, kad visgi daug paprasčiau ir efektyviau turėti savo žaidimų kūrėjų komandą ir, patiems naudojantis įrankiu, kurti žaidimus.

„Tapome labiau tradicine žaidimų studija, nors ir naudojančia savo pačių sukurtą technologiją. Tiesiog supratome, kad žaidimai yra ne tik pagrindinis mūsų pajamų šaltinis, bet ir jų kūrimas mums teikia didžiausią malonumą“.

 

Tikslas: būti geriausiems pasaulyje

Šiuo metu „TutoTOONS“ turi biurus Vilniuje ir Kaune, iš viso įmonėje dirba apie 40 žmonių. Pagrindinė būstinė ne atsitiktinai yra Kaune: abu įmonės pradininkai – tikri kauniečiai, kažkada baigę Kauno „Saulės“ gimnaziją, vėliau – Kauno technologijos universitetą, o pirmosios penkių žmonių komandos visi nariai – taip pat atėję iš šio universiteto. „Tai neabejotina Kauno stiprybė, kurią iliustruoja mūsų kompanijos sėkmė,“ – tvirtina Mantas.

Šiuo metu įmonė bendradarbiauja tiek su KTU, tiek su Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetu: „Augant darbų kiekiui, vis aktualesnis tampa komandos didinimo klausimas, ypač sunku rasti žmonių su patirtimi – bet tai natūralu. Todėl mūsų pagrindinis principas – išsiugdyti darbuotojus. Jauniems, gabiems žmonėms sudarome sąlygas mokytis, organizuojame mini mokyklėles, kviečiame į mokamas praktikas, iš kurių atsirenkame geriausius kandidatus ir pasikviečiame pas mus dirbti ir t. t.“

Šiuo metu „TutoTOONS“ produktas – mobilūs žaidimai vaikams, auditoriją sudaro 4-12 metų vaikai, daugiausiai mergaitės. Pagrindinis verslo modelis, kaip ir visų standartinių žaidimų kompanijų – parduodamas papildomas turinys žaidime arba žaidimuose rodomos reklamos.

Kompanijos kuriami žaidimai prieinami visame pasaulyje, trijose pagrindinėse platformose – „Apple App Store“, „Google Play“ ir „Amazon Appstore“.

„Šiuo metu esame stipriai susifokusavę į didesnio mokumo valstybes. Galime pasidžiaugti, kad pastaraisiais mėnesiais daugiau nei pusė mūsų žaidėjų buvo iš JAV. Praktiškai visą produkciją eksportuojame,“ – pasakoja įmonės vadovas.

„Siekiame būti geriausi vaikiškų žaidimų kūrėjai pasaulyje. Jau dabar savo žaidimais konkuruojame su tokiais pasaulinio lygio rinkos lyderiais kaip „Disney Mobile“ ar „Barbie“.  Geriausias įvertinimas yra laimingi mūsų žaidėjai, kurių šiuo metu turime daugiau nei 5 milijonus. Stengiamės, kad žaidimai būtų aukštos kokybės, estetiški, sukeliantys geras emocijas ir kartu edukuojantys vaikus, todėl visi jie turi vadinamą „minkštąjį ugdymą“  – moko tų dalykų, kuriuos gyvenime labai svarbu žinoti: kaip būti draugiškiems, mylėti savo šeimą, rūpintis gamta, būti drąsiems ir smalsiems, o svarbiausia – laimingiems.  Savo žaidimuose skleidžiame tas vertybes, kurios svarbios ir mums patiems“.

Šiemet įmonė planuoja kurti dar įdomesnius ir inovatyvesnius žaidimus vaikams, todėl bus plečiamas darbuotojų kolektyvas. Prie „TutoTOONS“ komandos laukiama prisijungiant žaidimų programuotojų, grafikos dizainerių, duomenų analitikų bei iniciatyvių projektų vadovų.

Šaltinis: „TutoTOONS“ nuotr.

Džaugiamės,
kad užsukote į Kauną!

Pasirinkite Jus dominačią sritį: