„Teachers Lead Tech“ – tai lietuvių sukurta technologinio raštingumo ir kūrybiškumo mokymosi platforma, skirta pradinių klasių mokytojams. Šioje nuolatinio mokymosi programoje suteikiami visi įrankiai ir žinios, padedantys sėkmingai diegti technologinės kūrybos įgūdžius mokyklose, o patiems mokytojams – įvaldyti naująsias technologijas ir šiuos gebėjimus perduoti vaikams.
Įdomu tai, kad iki tol platformos kūrėjai kelerius metus dirbo su vaikais, lavindami jų įgūdžius technologinio kūrybiškumo akademijoje. Tačiau ilgainiui organizatoriai įsitikino: norint, kad baziniai technologinės kūrybos įgūdžiai pasiektų kiekvieną vaiką, nepriklausomai nuo jo ekonominės situacijos ar gyvenamosios vietos, pirmiausia ir tikslingiausia šia kryptimi dirbti su mokytojais. Taip gimė idėja sukurti platformą, kuri ne tik ugdytų mokytojų pasitikėjimą savo technologinio kūrybiškumo įgūdžiais, bet ir padėtų parengti prasmingą pamokoms ir darbui su vaikais paruoštą turinį. Tokį, kuris kiekvieną moksleivį išmokytų technologijas naudoti kaip instrumentą, stiprintų loginį ir matematinį mąstymą, ugdytų gebėjimą spręsti problemas, pagaliau, ne tik naudoti, bet ir kurti technologijas.
Svarbu ir tai, kad platforma yra lanksčiai adaptuota pagal paties mokytojo technologinio raštingumo lygį ir turimas žinias: pradedantieji pamažu įvedami į technologinę kūrybą nuo nulio, o pažengusiems – pateikiamos plačios technologinės kūrybos panaudojimo su vaikais galimybės.
Kaip sako „Teachers Lead Tech“ įkūrėja Monika Katkutė, per pirmuosius veiklos metus iš projekto pavyko tapti produktu, pritraukti investiciją tolimesnei plėtrai, o „Teachers Lead Tech“ komandą šiandien sudaro jau 12 žmonių, atėjusių iš įvairių technologijų sektoriaus sričių. Negana to, platformos autoriai atlieka ir mokslinius tyrimus ir jau tapo MIT (Masachusets Institute of Technology) organizuojamo pasaulinio socialinių iššūkių konkurso MIT Solve finalininkais.
Šį mėnesį startuojant antrajai bangai, prie platformos prisijungs daugiau kaip 1 200 mokytojų iš visos Lietuvos, kurie mokysis kurti su technologijomis.
„Mums tai – fantastinė galimybė pasiekti 24 000 pradinukų. Siekiame tapti sisteminiu įrankiu ir nuolatiniu mokytojų palydovu kasdieniame darbe – kad gebėjimas kurti technologijas taptų baziniu įgūdžiu, kaip skaitymas ir rašymas. Tikimės iki 2022 metų rugsėjo, kai informatika taps privalomu dalyku pradiniame ugdyme Lietuvoje, įtraukti 80 % pradinių klasių mokytojų ir kurti pavyzdines pamokas visam pasauliui,“ – sako M. Katkutė.
Kaip pastebi „Teachers Lead Tech“ kūrėjai, pandeminė situacija ne tik iškėlė dar neregėtų iššūkių švietimo sistemai, bet ir verste privertė tobulinti tiek mokytojų, tiek vaikų skaitmeninius įgūdžius, kurie padeda lengviau pereiti prie aukštesnės kompetencijos – gebėjimo kurti technologijas. O tai, kaip patvirtina patys mokytojai, ugdo vaikų savarankiškumą, bendradarbiavimą, matematinį mąstymą, didina įsitraukimą ir motyvaciją užbaigti užduotis, padeda atsiskleisti kūrybiškumui – o juk būtent tai ir laikoma vienomis svarbiausių XXI-ojo amžiaus kompetencijų.
Kauno miesto savivaldybė, kartu su VšĮ „Kaunas IN“, investuojant į Kauno mokytojų ir vaikų informacinių technologijų įgūdžius, šiame etape suteikė galimybę prie platformos prisijungti 40-čiai mokytojų iš 15-ikos Kauno mokyklų (mokyklų-darželių, mokyklų, pradinių mokyklų, progimnazijų, gimnazijų) – iš kiekvienos nuo 2 iki 4 pradinių klasių mokytojų.
Nuo vasario 8 d., per metus laiko trunkančią programą, kvalifikaciją keliantys mokytojai kiekvieną savaitę praktikuos informatikos ir technologinės kūrybos įgūdžius bei gaus inovatyvų mokymo turinį – medžiagą, paruoštą kokybiškam darbui skirtingose pamokose su 7-12 metų vaikais.
Prie „Teachers Lead Tech“ programos prisijungusios mokyklos galės kokybiškai pasiruošti IT atėjimui į pradinį ugdymą, mokytojai – sistemingai kelti technologinę kvalifikaciją, o mokiniai – išmokti to, kuo gyvena šiandieninis pasaulis.
VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.
„Teachers Lead Tech“ nuotraukos.