2019 05 13

Kauno užsienio investuotojų bendruomenė: „Šiandienėje darbo rinkoje kartu mes galime daugiau, nei kiekvienas atskirai“

Nuotrauka: A. Aleksandravičius.

 

Antrasis iš keturių šiųmečių Kauno investuotojų bendruomenės renginių IBCK (angl. International Business Community Kaunas) buvo skirtas diskutuoti apie darbdavio įvaizdį šiandien: apie ką pirmiausiai turėtų pagalvoti įmonės, ieškančios darbuotojų, kodėl tikslus darbo aprašymas ne visuomet pritraukia tinkamiausius kandidatus, nefinansines priemones darbuotojų motyvacijai auginti ir kaip, visai nebanaliai, visi kartu verslai čia gali daugiau, nei kiekvienas atskirai.

 

Talentus šiandien vilioja ne faktai ir skaičiai, o patirtys ir istorijos

Vienas iš esminių iššūkių, su kuriais šiandien vis stipriau susiduria bene kiekvienas verslas – tinkamiausių paieška, darbuotojų išlaikymas ir kaita. Būtent todėl, Kauno miesto verslo bendruomenės susitikime, daugiau nei 30-ties užsienio ir vietos verslų vadovai, žmogiškųjų išteklių, rinkodaros specialistai ir aukštųjų mokyklų atstovai buvo pakviesti dalyvauti seminare ir dirbtuvėse bei diskutuoti apie tai, ko šiandien turėtų nepamiršti kiekvienas konkurencingas darbo rinkos žaidėjas ir kokiomis rinkodaros priemonėmis tame pačiame sektoriuje veikiančios Kauno miesto įmonės galėtų sistemingai stiprinti bendrą sektoriaus patrauklumą talentams.

„Darbdavio įvaizdis – tai Jūsų išskirtinumas, identitetas, kuris leidžia Jūsų įmonei išsiskirti iš kitų rinkos vienetų. Nebūtinai konkuruojančių, svarbiausia – skirtingų. Ir įvaizdis tikrai nėra kuriamas naudojantis tik viena rinkodaros priemone ar pasitelkus vienintelį rinkodaros kanalą – šiandien savo komunikacijoje turime galvoti apie daugiasluoksnę rinkodarą“, – pirmajame seminaro pranešime darbdavio įvaizdžio sąvoką ir pamatinius principus pristatė Kauno komunikacijos agentūros „BURO“ įkūrėjas ir vadovas Artūras Bulota.

Įvertindamas dinamiškas žmogiškųjų išteklių sektoriaus tendencijas, X, Y bei Z kartų darbuotojų įsiliejimą į darbo rinką ir nuo to neatsiejamus, naujai atsiradusius darbuotojų lūkesčius potencialiems darbdaviams, A. Bulota savo pranešime dėmesį atkreipė ne tik į tinkamiausių komunikacijos priemonių ir kanalų pasirinkimą, bet ir į kitą, ne mažiau reikšmingą aspektą – komunikacinės žinutės turinį: „Jei iki šiol sakėme, ką mūsų įmonėje turės daryti darbuotojas, tai šiandien turime galvoti apie patirtis, kurias žmogus gaus dirbdamas pas Jus; kad šis žmogus Jums yra reikalingas ir svarbus, o nebus tik mažas sraigtelis didelėje sistemoje“.

 

Darbuotojų motyvacija šiandien – iššūkis, reikalaujantis žiūrėti du žingsnius į priekį

Rūpintis darbdavio įvaizdžiu reikia ne tik tuomet, kuomet siekiama surasti naujus darbuotojus laisvoms darbo vietoms užimti; ne mažesnę reikšmę įmonėms vertėtų skirti darbuotojų motyvacijai, skatinti didžiuotis savo įmone ir tapti stipriausią realų poveikį šiandien turinčia komunikacijos priemone – įmonės ambasadoriais.

Unikaliomis darbuotojų motyvacijos idėjomis antrajame seminaro pranešime dalijosi Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo verslo vystymo vadovė Unė Marija Jurkštaitė. Kalbėtoja savo pranešime akcentavo vieną iš itin aktualių nūdienos problemų, su kuria dažnai susiduria įmonės, siekiančios motyvuoti savo darbuotojus – nedidelis finansinės situacijos pagerėjimas šiandieninių darbuotojų nebemotyvuoja arba pasitenkinimas darbu išauga labai trumpam.

„Darbuotojams motyvuoti visuomet galite rinktis paprasčiausią, bet labai laikiną situacijos sprendimo būdą – padidinti atlygį už darbą. Kitas, ilgalaikis ir tvaresnis sprendimas – tai investicija į santykį su darbuotojais, dovanojama unikali patirtis ir išskirtiniai išgyvenimai. Vienas tokių pavyzdžių galėtų būti įmonės darbuotojų apsilankymas „Žalgirio“ arenoje vykstančiose krepšinio rungtynėse: nors laimėtojas čia – tik vienas ir pergalių užtikrinti negalime, visada galime būti tikri, kad dovanojame neišdildomus įspūdžius ir emociją“, – įsitikinusi Unė Marija Jurkštaitė.

 

Studentų požiūris į užsienio kapitalo įmones Kaune – informacijos turime, bet norėtume žinoti daugiau

Kauno užsienio investuotojų bendruomenės susitikime „Kaunas IN“ verslo skyrius pristatė ir pastaruosius mėnesius vykdytos universitetų ir kolegijų studentų apklausos rezultatus. Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti labai greitai darbo rinką papildysiančių naujų talentų požiūrį į mieste veikiančias tarptautines įmones ir lūkesčius darbui; sužinoti, kurių užsienio kapitalo įmonių atpažįstamumas mieste yra didžiausias; išsiaiškinti, ar jiems užtenka informacijos apie mieste veikiančius tarptautinius verslus ir karjeros galimybes jose.

Apibendrinus atliktos apklausos rezultatus paaiškėjo, kad Kauno studentai apie užsienio kapitalo įmones informacijos turi, tačiau norėtų sužinoti daugiau (daugiau nei 81 proc. respondentų). Pagrindiniai lūkesčiai, kuriuos studentai turi darbui tarptautinėse įmonėse – tai aukštesnis atlyginimas, užsienio kalbos, kaip pagrindinės darbo kalbos naudojimas kasdien bei daugiau komandiruočių bei didesnių, tačiau dėl aukštesnių reikalavimų – sunkiau pasiekiamų, karjeros galimybių. Daugiausiai informacijos studentai turėjo ir didžiausias atpažįstamumas yra tų įmonių, kurios neseniai buvo susilaukusios didesnio žiniasklaidos susidomėjimo dėl veiklos pradžios, plėtros, įgyvendinamų projektų. Su visais apklausos rezultatais, susipažinti galite: ČIA..

 

Verslo sektoriaus patrauklumo didinimas – šiuolaikinis požiūris į verslo sėkmę

Apklausos metu išsiaiškinus problematiką, kad studentams vis tik dar trūksta informacijos apie karjeros galimybes užsienio kapitalo įmonėse, dirbtuvių metu dalyviai siekė atrasti tas bendras iniciatyvas, kurios leistų didinti ne pačios įmonės, o sektoriaus, kuriame veikia įmonė ir bendrai Kauno, kaip geriausios vietos gyventi, dirbti, siekti karjeros,. Tikimasi, kad šio ir ankstesnių IBCK susitikimų ir diskusijų metu iškeltos idėjos bus pradėtos įgyvendinti jau nuo rudens.

 

Renginio akimirkos: fotogalerijoje.

 

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

 

 

Susiję straipsniai