Kultūra
Kaunas IN
2023 06 05
Kaip Kaunas atlaikė karštojo krepšinio savaitgalio išbandymą?

Prieš dvi savaites per Kauną nuvilnijęs daug šurmulio sukėlęs tarptautinis renginys – aukščiausio lygio Europos klubinio krepšinio finalinio ketverto kovos – į miestą sutraukė tūkstančius sporto aistruolių iš užsienio ir visos Lietuvos. Skaičiuojama, kad vien per gegužės 19-21 d. Kauną aplankė daugiau nei 20 tūkst. svečių. Ir nors artėjant renginio savaitgaliui nestigo skeptiškų pasvarstymų, kaip Kaunui seksis kurti tarptautinės sporto šventės nuotaiką mieste bei atliepti plūstelėjusių svečių lūkesčius ir poreikius, tačiau, kaip pastebi restoranų ir viešbučių atstovai, didesniam klientų srautui ir intensyvioms dienoms buvo tinkamai pasirengta. Todėl po praūžusio krepšinio turnyro visi jautėsi nuvargę, bet patenkinti atlaikytu išbandymu ir rezultatais.

 

Gegužę Kauno viešbučiams – pats darbymetis

Kaip sakė kalbinti miesto centre, Maironio g., įsikūrusio viešbučio „Moxy Kaunas“ atstovai, pirmieji kambarių užsakymai šioms dienoms pasipylė dar gerokai prieš finalinio ketverto paskelbimą – jau tuomet buvo rezervuoti beveik visi viešbučio kambariai, o likusias kelias laisvas vietas išgraibstė akimirksniu po to, kai buvo oficialiai paskelbta, kad 2023 metų Eurolygos finalinio ketverto varžybos vyks Kaune. Tiesa, vėliau, paaiškėjus konkrečioms atvykstančioms komandoms, įvyko šiek tiek korekcijų, bet laisvų vietų dėl to neatsirado.

Kita vertus, gegužė visada Kauno viešbučiams yra aukšto užimtumo laikotarpis, tad tomis dienomis, lyginant su pernai laikotarpiu, konkrečiai „Moxy Kaunas“ užimtumas augo vos 10 %, vis dėlto kambario kainos šiemet buvo kur kas aukštesnės.

„Nepaisant to, kad viešbučio užimtumas ženkliai neišaugo, vis dėlto tam savaitgaliui ruošėmės papildomai: ilginome darbo laiką, pasitelkėme daugiau darbuotojų – kad aptarnavimas išlaikytų įprastus sklandumo standartus. Kadangi vakarais nemažai klientų susiburdavo bare, vakarais čia grojo didžėjus. Aistruoliai galėjo stebėti ir rungtynes – per viešbučio bare esantį didelį ekraną,“ – pasakoja Evelina Šukytė.

Iš viso šiame viešbutyje yra 175 kambariai, kuriuose galima apgyvendinti 353 gyventojus. Dažniausiai jį renkasi verslo klientai bei laisvalaikio svečiai, atvykstantys į įvairius Kaune organizuojamus renginius. Paprastai svečiai iš Lietuvos sudaro apie trečdalį visų klientų, o vidutinė apsistojimo trukmė – iki 2 naktų.

 

Užuot kėlę kainas – pasiruošė didesniems srautams

Tuo tarpu Laisvės alėjoje įsikūrusio restorano „Rebels Pub“ atstovai sako, kad ruošdamiesi intensyviajam savaitgaliui jautėsi tarsi rašydami šakėmis ant vandens: „Kiek mes dirbame, Kaune nėra buvę tokio masto renginio, niekada nebuvo tiek krepšinio fanų, tad nežinojome, ko tikėtis, tarkime, kokius produktų užsakymus darytis ir panašiai. Dabar reziumuodamas galiu pasakyti, kad užsisakyti pataikėme gan tiksliai, nors vis dėlto savaitgalį teko skubėti į parduotuves ir atvežti papildomų produktų į barą,“ – pasakoja restorano vadovas Tomas Balandis.

Klientų aptarnavimui buvo mestos visos pajėgos, dirbta dviem pamainomis, atidarytas papildomas baras lauke, restorano iniciatyva išnuomotas didžiulis ekranas Nepriklausomybės aikštėje.

„Psichologiškai ruošėmės bent porą mėnesių, kad tai bus galimai stipriausias savaitgalis mūsų istorijoje – ko tikėjomės, tas ir nutiko. Jo išskirtinumas buvo ir tas, kad neturėjome įprastinių svečių „bangų“ – kai klientai užeina per pietus, o tada jau tenka laukti naujos bangos vakare. Krepšinio ketvirtfinalio savaitgalį klientai mus buvo užgulę nuo atsidarymo iki užsidarymo, be pertraukų, vienas didelis srautas, kuris nesustojo. Kadangi esame pub‘as, tai klientūra labai ryškiai nesiskyrė, nes ir šiaip pas mus daugiausia lankosi svečiai iš užsienio. Skirtumas tik tas, kad šįkart beveik visi klientai buvo krepšinio fanai: su gausia atributika ir dainomis,“ – daugumos Kauno centro barų ir restoranų patirtį atspindinčią situaciją prisimena T. Balandis.

Nors sklandė gandai, kad dalis Kauno restoranų ir barų neatsispyrė pagundai krepšinio savaitgalį pasikelti kainas, „Rebels“ atstovas teigė, kad buvo nuspręsta pasilikti ištikimiems sau ir kainų nekelti – vietoje to didinti srautus papildomu lauko baru ir varžybas transliuojančiu ekranu.

 

Ieško galimybių didinti turistų srautus ir ne sezono metu

Nors prieš renginį ir jo metu netrūko šurmulio tiek apie išpūstas apgyvendinimo kainas ar autostradoje strigusius į renginį keliaujančius žiūrovus, vis dėlto VšĮ „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius sako, kad apskritai situacija mieste buvo panaši į kitų didžiųjų renginių, vykusių Kaune.

„Faktas, kad kauniečiai, išėję į miestą savaitgalio metu, matė daug užsienio svečių, o tai Kaune kol kas nevyksta taip dažnai. Bet iš techninės-logistinės pusės didelių keblumų tikrai nekilo. Restoranai buvo savaitgaliui tinkamai pasiruošę, pavyzdžiui, padidinę aptarnaujančio personalo pajėgas, atsinaujinę meniu anglų kalba, pasirūpinę reikiamomis maisto bei gėrimų atsargomis. Man pačiam viso savaitgalio metu teko nemažai bendrauti su užsienio svečiais – ir visų atsiliepimai buvo labai pozityvūs. Žmonės, apsigyvenę Kaune, mėgavosi miestu, o apgyvendinti kitose vietose – Vilniuje, Birštone, Druskininkuose, Kauno rajone – naudojosi sklandžiu susisiekimu. Niekas nestovėjo gatvėje ir neklausinėjo, kaip čia man dabar pasiekti savo autobusą ar traukinį. Iš esmės, panašu, kad visi – tiek fanai, tiek Eurolygos atstovai ar žurnalistai – liko patenkinti, juolab kad ir oras buvo kaip užsakytas, o tai tikrai prisidėjo prie bendros puikios patirties Kaune ir Lietuvoje,“ – pasakoja Kauno miesto turizmo, verslo ir investicijų plėtros bei tarptautinės miesto rinkodaros agentūros vadovas.

Tačiau jis neneigia, kad apgyvendinimo vietų stygiaus problema didesnių renginių metu Kaune egzistuoja, o vidutiniai metiniai viešbučių užimtumai, lyginant su panašių miestų kaimyninėse šalyse rodikliais, yra aukštesni.

„Mes stengiamės įtikinti viešbučių vystytojus ar operatorius, kad šie atsižvelgtų į Kaune esančias galimybes – jau dabar esama bent kelių suplanuotų naujų viešbučių, kurie padidins vadinamąjį miesto „kambarių fondą“, tad ateityje tokių renginių metu Kaune bus daugiau galimybių apsigyventi. Be to, žvelgiant iš kitos pusės, didesnis apgyvendinimo įstaigų skaičius taip pat reikštų, kad mieste gali vykti daugiau panašaus dydžio renginių.

Dirbame ir kita kryptimi – kad suaktyvintume lapkričio-kovo mėnesius, kai mieste trūksta renginių, ir tai atsispindi žemesniuose to laikotarpio viešbučių užimtumo rodikliuose. Tuo tikslu dirbama su Kauno miesto savivaldybe, ieškant galimybių sukurti finansines paskatos priemones renginių organizatoriams, kurie organizuoja savo renginius ne sezono metu. Ypač esame suinteresuoti skatinti Kaune vykdyti verslo, akademines konferencijas, kurios, žvelgiant iš turizmo perspektyvos, generuoja didesnę ekonominę grąžą miestui nei konvenciniai turistai, atvykstantys pažintiniais tikslais,“ – dalijosi įžvalgomis T. Stankevičius.

Su didele viltimi žvelgiama į Mokslo salos statybų pabaigą ir šio objekto atidarymą – nes tai bus daug žmonių sutraukianti vieta ir atvykstamąjį turizmą skatinantis produktas. Dar vienas daug žadantis objektas – Dariaus ir Girėno stadionas, talpinantis iki 30 tūkstančių žiūrovų (palyginimui: Žalgirio arenoje jų telpa iki 20 tūkstančių): labai laukiama, kol bus išrinktas stadiono operatorius, kuris rūpinsis, kad objekte vyktų daugiau koncertų, masinių renginių – nes jų žiūrovai – renginių turistai – yra dar vienas segmentas, į kurį orientuojamasi Kaune.

Šaltinis: A. Aleksandravičius

Džaugiamės,
kad užsukote į Kauną!

Pasirinkite Jus dominačią sritį: