fbpx
Sėkmės istorijos
„Kaunas IN“
2022 03 28
Kauno pradinių klasių mokytojus technologijų pasaulyje lydi „Vedliai“

Net 420 Kauno miesto ir rajono pradinių klasių mokytojų jau dalyvauja lietuvių sukurtoje informatikos ir technologinės kūrybos mokymosi programoje „Vedliai“ (buvusioji „Teachers Lead Tech“), kur nuosekliai mokosi skaitmeninio raštingumo, kūrybinio programavimo pagrindų, virtualios realybės ir kitų technologinių konceptų, kuriuos pritaiko ir integruoja savo vedamose pamokose. 

 

Projekto „Vedliai“ autoriai sako, kad jų tikslas paprastas: siekti, kad gebėjimas kurti technologijas taptų tokiu pat baziniu įgūdžiu, kaip skaitymas ir rašymas. Tam ir buvo sukurta tęstinė informatikos ir technologinės kūrybos mokymosi programa „Vedliai“, padedanti mokytojams mokytis informatikos ir technologinės kūrybos disciplinos.

 

„Informatika ir technologinė kūryba ateina į pradines klases su atnaujinta pradinio ugdymo programa, o mūsų tikslas – kantriai, kokybiškai padėti pasiruošti pradinių klasių mokytojams, kad ir nuo paties pradinio lygio, – sako „Vedlių“ programos vadovė Lietuvoje Viltautė Žvirzdinaitė. „Programa veikia jau antrus metus. Joje mokosi 50 % visų Lietuvos pradinių klasių mokytojų – iš viso 3 400 pedagogų. Tikime ir matome, kad visi pradinių klasių mokytojai gali vesti informatikos pamokas, o mes čia esame tam, kad jiems padėtume tai daryti.“ – programos nauda neabejoja V. Žvirzdinaitė.

 

Programą įgyvendinanti komanda yra įsitikinusi, kad mokytojų informatikos kompetencijas pradiniame ugdyme galima  užtikrinti tik palaikant tęstinį mokymąsi, o ne suteikus vienkartinius kursus. Todėl bent ketverių metų trukmės projekto metu su mokytojais reguliariai susitinkama virtualiuose praktiniuose užsiėmimuose, kuriuose pedagogai susipažįsta su įvairiomis technologijomis ir mokosi jomis kurti. Be to, mokytojams suteikiamas darbui klasėse paruoštas turinys – skaitmeninis vadovėlis bei skaitmeninės pratybos, kur technologinė kūryba jungiama su klasių temomis per kūrybiškas ir loginį mąstymą skatinančias praktikas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad programa užtikrina palaikymo sistemą – mokytojai nuolat gali konsultuotis su mentorių ir mokytojų bendruomene. Tokiu būdu siekiama, kad pedagogai jaustųsi maksimaliai užtikrinti, pasitikintys savimi ir reguliariai taikytų išmoktas praktikas dirbdami su pradinukais.

 

Iš viso šiuo metu skaitmeninio raštingumo ir technologinės kūrybos su „Vedliais“ mokosi jau ​​287 Kauno miesto ir 133 Kauno rajono pradinių klasių mokytojų iš atitinkamai 40 mokyklų mieste bei 25 mokyklų rajone.

 

Į susitikimą su „Vedlių“ bendruomene ir programos pristatymą jame dar nedalyvaujančioms mokykloms kovo 17 d. atvykę Kauno mokytojai pastebėjo, kad bene labiausiai projektas patraukia savo puikiai apgalvota forma – mokymuose komfortiškai jaučiasi bet kurios amžiaus grupės ir įvairaus lygio informatikos pagrindus turintys mokytojai.

 

„Vienas iš šios programos privalumų yra tai, kad mokytojai gauna galimybę mokytis kartu su skirtingo amžiaus kolegomis ir jaustis oriai. Pasitikiu „Vedliais“ ir esu nusiteikusi investuoti mokyklos pinigus dar ir dėl to, kad tai nėra tik trumpalaikis projektas,“ – pastebi Kauno Simono Daukanto mokyklos direktorė Jekaterina Juknevičienė.

 

Kaip susitikime sakė Kauno Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Birutė Krapauskienė: „Kiek man teko susidurti, tai pirma tokia programa Lietuvoje, kur jaučiama didžiulė pagarba ir dėmesys mokytojui. Kiekviena tema ir kiekvienas aspektas labai kantriai ir nuosekliai paaiškinami, todėl nelieka jokių abejonių, o kilus sunkumams, su kiekvienu dirbama tiek, kiek reikia. Už tokią pagarbą žmogui ir norisi dalyvauti toliau“.

 

Tuo tarpu Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos direktoriaus pavaduotoja Daiva Micienė pastebi, kad nors mokykla informacinių technologijų pamokas pradinukams turi jau nuo 2015-ųjų, tačiau mokytojams buvo didelis iššūkis patiems kurti turinį: „Todėl lenkiame galvą prieš „Vedlius“ ir gailimės, kad kol kas integravome tik du mokytojus! Labai gerai, kad toks turinys yra – jis išties aktualus mokiniams“.

 

Kaip sakė dauguma programoje dalyvaujančių mokytojų, jie pastebi didesnį vaikų įsitraukimą pamokose, kai informacija pateikiama per technologinės kūrybos praktiką: tuomet ne tik geriau įsisavinama informacija, bet kartu lavinamas vaikų kūrybiškumas, savarankiškumas, komandinis darbas. Pagaliau, per technologinę kūrybą mokymosi džiaugsmą gali patirti įvairių gebėjimų vaikai.

 

Visus mokytojus, siekiančius tobulinti tiek savo, tiek vaikų skaitmeninius įgūdžius ir pereiti prie aukštesnės kompetencijos – gebėjimo kurti technologijas, „Vedlių“ programa kviečia susipažinti, prisijungti ir dalyvauti tęstiniuose mokymuose. Visą informaciją rasite čia: www.vedliai.lt

Šaltinis: „Vedliai“ nuotraukos.

Džaugiamės,
kad užsukote į Kauną!

Pasirinkite Jus dominačią sritį: